پیشنهاد یک اصولگرا به رئیسی برای تشکیل کابینه

حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه اسلامی درباره ضرورت‌های بهره‌گیری کابینه سیزدهم از متولدین دهه ۶۰، گفت: دولت رئیسی بر اساس شاخص‌های مقام معظم رهبری، باید جوانان حزب‌اللهی و انقلابی با روحیه جهادی را در کابینه و دولت بکار بگیرد؛ این روحیه چه در دهه شصتی‌ها باشد و چه در دهه هفتادی‌ها مهم نیست، اما به طور طبیعی متولدین دهه ۶۰ که الان ۴۰ سال را رد کرده‌اند و از نظر تخصص و تجربه نیز از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، می‌توانند نقش بسزایی را در این شرایط کشور در مدیریت‌های اجرایی ایفا کنند. 

وی با اشاره به اولویت کارآمدی و تجربه در انتخاب کابینه برای عبور از  بحران‌های کنونی گفت: در میان عامه مردم توجه چندانی به سن و سال کابینه نیست. برای عموم مردم، دستگاه اجرایی کارآمد مهم است که می‌تواند اعضای آن از سنین مختلف باشند. عناصر کارآمد که روحیه جهادی و انقلابی دارند بهترین انتخاب‌ها برای شرایط امروز کشور هستند اما بی‌شک نسل جوان و به ویژه متولدین دهه ۶۰ امروز مطالبه استفاده از توان آنها در مدیریت کشور را دارند و قطعا نشاط، توان، تخصص و خلاقیت آنها می‌تواند برای کشور کارگشا باشد. 

این فعال سیاسی اصولگرا با طرح این پرسش که "آیا نسل جوان، شانه‌های خود را برای قرار گرفتن زیر بار مسئولیت‌های کلان کشور آماده کرده است؟"، گفت: کابینه تراز انقلاب برای موفقیت، به هم‌افزایی توان تئوریک و اجرایی جوانان در کنار کارآمدی و تجربه و پختگی سنین بالاتر نیاز دارد. جوانان نیازمند کسب توانمندی‌های لازم برای به دست گرفتن مسئولیت‌ها هستند و معتقدم کابینه تلفیقی از نیروهای باتجربه و جوان می‌تواند راهگشا باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.