پایان نیمه نخست دربی 96/ پرسپولیس ۰ - استقلال ۰

 از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، پرسپولیس و استقلال از ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه آزادی تهران و در غیاب هواداران به میدان رفتند. قضاوت این دیدار حساس را علیرضا فغانی بر عهده دارد.

با توجه به برگزاری این دیدار در چارچوب مسابقات جام حذفی، یکی از دو تیم باید در طول وقت‌های معمول یا اضافه یا ضربات پنالتی به پیروزی برسد. 

موقعیت های خطرناک

به محض شروع بازی، مرادمند و سرلک برای تصاحب توپ برخوردی داشتند که فغانی بعد از اعلام خطای مرادمند در دقیقه دوم مسابقه به این بازیکن کارت زرد داد و ۲۰ دقیقه بعد خطای مغانلو روی مرادمند منجر به کارت زرد برای این بازیکن شد.

تنها موقعیت جدی این دیدار ضربه ایستگاهی مهدی ترابی در دقیقه  ۲۷ و در ادامه شوت احسان پهلوان بود که توسط حسین حسینی دفع شد اما در ادامه باز هم بازی به میانه های میدان منتقل شد. 

بازی بیش از اینکه موقعیت خطرناک داشته باشد، در میانه میدان و با برخوردهای پرتعداد دنبال می شود. با توجه به حذفی بودن مسابقه، هیچ یک از دو تیم تمایلی به افزایش ریسک و انجام حملات پردامنه ندارند تا از هرگونه ضد حمله احتمالی جلوگیری کنند. 

ترکیب پرسپولیس:  حامد لک، محمدحسین کنعانی، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی، وحید امیری، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، احسان پهلوان، مهدی ترابی، امید عالیشاه و شهریار مغانلو ( کارت زرد ۲۳).

ترکیب استقلال:  سیدحسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند (کارت زرد ۲)، عارف غلامی، وریا غفوری، محمد نادری، مسعود ریگی، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.