ابراز نگرانی وزیر خزانه‌داری آمریکا نسبت به تهدید کرونا علیه اقتصاد جهان

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز اعلام کرد که وی به شدت نگران است گونه‌های جدید ویروس کرونا بتوانند به خطری برای روند بهبودی وضعیت اقتصاد جهان تبدیل شوند.

 "جانت یلن" روز یکشنبه و پس از برگزاری نشست روز گذشته وزرای دارایی گروه ۲۰ به خبرنگاران گفت: ما نسبت به گونه دلتا و گونه‌های دیگر کرونا که ممکن است روند بهبودی وضعیت اقتصادی جهان را تهدید کنند، بسیار نگران هستیم.

وی افزود: اقتصادهای ما به یکدیگر متصل هستند و بر همدیگر تاثیر می گذارند بنابراین هر آنچه در هر بخشی از دنیا رخ دهد، بر دیگر بخش های جهان نیز تاثیر می‌گذارد.

این اظهارات وزیر خزانه‌داری آمریکا در حالی مطرح شده است که وزرای دارایی گروه ۲۰ روز گذشته طی بیانیه ای هشدار دادند که گسترش گونه‌های جدید کرونا خطر زیان‌آوری برای روند بهبودی اقتصاد جهان محسوب می شود.

 این مقام ارشد دولت آمریکا در ادامه عنوان کرد: ما نسبت به اهمیت همکاری در راستای سرعت بخشیدن به فرآیند واکسیناسیون آگاه هستیم.

وزیران دارایی ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان  هشدار داده اند، افزایش سویه های جدید ویروس کرونا و دسترسی اندک به واکسن در کشورهای در حال توسعه، تهدیدی برای بهبود وضعیت اقتصادی جهان است.

نشست گروه ۲۰ در شهر ونیز ایتالیا نخستین جلسه حضوری وزرای این گروه از زمان آغاز همه گیری کووید-۱۹ بود.

 در بیانیه این گروه آمده است که چشم انداز اقتصاد جهانی از زمان مذاکرات گروه ۲۰ در ماه آوریل (فروردین) به لطف ارائه واکسن و بسته های حمایتی اقتصادی بهبود یافته است، اما باتوجه به گسترش سویه های گوناگون کرونا به ویژه دلتا این وضعیت بسیار شکننده است.

کشورهای عضو گروه ۲۰ در این نشست وعده دادند از تمامی ابزار های سیاستگذاری برای مبارزه با کووید-۱۹ استفاده کنند و همزمان میزبانان ایتالیایی این نشست هم از وجود توافقی برای جلوگیری از اعمال محدودیت های جدید در پی افزایش شمار مبتلایان خبر دادند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.