در این گزارش آمده است، موقعیت جغرافیایی «لطیفه بنت محمد آل مکتوم» دختر حاکم مستبد دُبی پس از فرار او از امارات در سال ۲۰۱۸، توسط اف‌بی‌آی به پدرش اطلاع داده شده بود.

تا قبل از این، نحوه مطلع شدن شیخ «محمد بن راشد آل مکتوم» از موقعیت دخترش که با قایقی از مسیر اقیانوس هند فرار کرده بود، به مدت سه سال در هاله‌ای از ابهام بود.

با این حال یو‌ اِس‌ اِی تودی در گزارش خود آورده، توانسته از طریق چند مصاحبه، شواهد ویدئویی، صوتی و اطلاعاتی که به‌دست آورده است دریابد که اف‌بی‌آی به درخواست فوری دفتر حاکم دبی برای یافتن دخترش پاسخ داده است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از منابعش ادعا کرده است، آن‌ها معتقدند دفتر محمد آل مکتوم با فریب اف‌بی‌آی مدعی شده دختر او ربوده شده است و به کمک اضطراری برای یافتن او نیاز است.

به گفته منابع نزدیک به اف‌بی‌آی، مأموران این نهاد اطلاعاتی آمریکا توانستند موقعیت جغرافیایی قایق حامل لطیفه را پیدا کرده و آن را به دفتر حاکم دبی گزارش کنند.

اسفند سال ۱۳۹۸، دادگاه عالی انگلیس که وظیفه رسیدگی به دعوای بین حاکم دبی و زن سابقش را داشت، رأی به نفع شاهزاده «هیا بنت الحسین» داد.

به گزارش «بی‌بی‌سی انگلیسی»، دادگاه عالی این کشور بعد از استماع به شهادت شهود طی این مدت، به این نتیجه رسیده است که محمد بن راشد آل مکتوم مسئول ربایش دو دختر خود  (شمسه و لطیفه) بوده و آن‌ها را مجبور به ازدواج کرده است.

پس از این دادگاه، سازمان عفو بین‌الملل از ادعای حاکم دبی درباره بازداشت دخترش انتقاد و تأکید کرد که بازداشت وی، «یک مسئله خانوادگی نیست».

«لین معلوف» مدیر پژوهش‌های خاورمیانه در این سازمان نیز در واکنش به رأی دادگاه انگلیس، تأکید کرد که بن راشد دخترش را زندانی کرده و با وی رفتار بسیار ناشایستی دارد.

اسفند سال گذشته و یک سال پس از این دادگاه، سازمان ملل متحد خواستار ارائه مدرک یا نشانه‌ای از سوی مقامات اماراتی مبنی بر زنده و سالم بودن دختر حاکم دبی شد.

این درخواست یک هفته پس از آن مطرح شد که شاهزاده لطیفه با انتشار یک پیام ویدئویی اعلام کرد که او توسط خانواده‌اش گروگان گرفته شده است.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.