فرمانده کل سپاه: میدان و کیفیت نبرد را ما انتخاب می کنیم

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه صبح امروز در آیین الحاق تجهیزات جدید به نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: امروز برای همه دوستداران و حامیان اقتدار و استقلال و عزت کشور سربلند و ملت سرافراز ایران اسلامی روز فراموش‌ناشدنی است و باید همواره شکر خداوند را بگذاریم‌ که ما را در راه جهاد فی سبیل الله قرار داد.

وی افزود: نیروی زمینی چشمه‌ساز جوشان ‌تمام ارکان قدرت سپاه و محل تولد همه فرماندهان و شهیدان والا مقام و ستون پیکره قدرت دفاعی کشورمان است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: خود و ملت را مدیون فداکاری‌های این فرزندان پرافتخار این ملت می‌دانیم‌؛ دهه‌هاست در معرض سیاست‌های قدرت‌های شیطانی و اشرار بزرگ و کوچک‌ هستیم.

سرلشکر سلامی گفت: در این‌مدت که به استقلال سیاسی و عزت و افتخار رسیدیم به شکل پیوسته طراحان راهبردی ناامنی از آمریکای مهاجم و تجاوزطلب تا متحدان اروپایی و شرکای منطقه‌ای و تروریست‌های محلی، همگی‌ در حال طراحی توطئه هستند هرگاه توانستند در حال اجرای توطئه علیه ملت ایران بودند.

وی با بیان اینکه در جنگ‌های بزرگی در دامنه‌ها جهانی با قدرت‌های به ظاهر بزرگ وارد شدیم و از بعضی از آنها هم خارج شدیم و حتی اشکال برخی جنگ‌ها را نیز تغییر دادیم، اظهار داشت: در میان این آتش‌باران‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی دشمنان که به صورت مستقیم‌ و غیر مستقیم با آنها در طیف بسیاری از منازعات مرزی و فراتر از مرزها تا امروز  مواجه هستیم، بواسطه قوت قلب و ایمان درونی و شجاعت،  فداکاری و ثبات قدم‌ مردان بزرگ‌مان دشمنان را ناکام گذاشتیم.

فرمانده کل سپاه افزود: چه در دفاع مقدس که با طیف به‌هم‌ پیوسته دشمنان مواجه بودیم تا فعالیت اشرار در مناطق مرزی کشور، همه‌جا جوانان رشید این سرزمین‌ پیروز بودند و دشمنان را به عقب راندند و تمرکز آنها را به هم ریختند و در فراتر از مرزها فراری دادند و پیشانی جبهه را گسترش دادند و قدرت تمرکز را از آنها گرفتند و آیین‌های عملیاتی آنها را به شکست کشاندند.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: سلاح‌های آتشبار دشمن در اطراف مرزهای کشورمان آرایش‌گرفته‌اند که این در عرصه‌های مختلف صورت گرفته و بزرگترین آن جنگ روانی است اما با این‌حال امنیت در کشور حاکم است و راه را بر  دشمنان این‌ملت بسته‌اند و منافذ را مسدود کردند و با چشمانی تیزبین که به اقصی نقاط دشمن نظر می‌افکنند، دست‌های مستحکم را روی ماشه قرار دادند و  آنها را تعقیب می‌کنند و اجازه ورود به آنها را نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: این بیان و شعار نیست بلکه واقعیت تاریخی و حال است که قابلیت قضاوت دارد؛ نسل جدید سپاه ادامه همان نسل شهدای دفاع مقدس با همان ایمان و درخشش و روح و معرفت هستند فقط این‌نیرو به سلاح های مدرن مجهز شده و با صنعت نوین‌ پیش‌ رفته است.

فرمانده کل سپاه افزود: نیروی زمینی سپاه نیرویی است که وقتی در هر نقطه‌ای عمل می‌کند موفق است؛ این هم بواسطه تجهیزات نوین داخلی است که استفاده می‌کنند؛ ایرانی‌ها برای عزت‌شان‌ ارزش قائل هستند به نحوی که با عزت، اقتدار، پیروزی و سربلندی شناخته شده و می‌شوند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: اینکه کشور در قلب آتش دشمنان ایمن است بواسطه وجود رزمندگانی است‌ که در قلب  سنگرها در سرما و گرما می‌ایستند؛ حال با چنین رزمندگانی آیا ممکن است دشمن بر ما سیطره یابد؛ البته استفاده از سلاح گرم‌ برای رزمندگان‌ما نقطه آخر است زیرا برای مردم خود اول می‌سازند و این را از فعالیت‌های سازندگی نیروی زمینی سپاه در اقصی نقاط کشور در مناطق محروم می‌توان دید.

وی ادامه داد: افق نگاه نزسا شکست دادن دشمنان است؛ ما از نقطه شروع دشمنان را مورد هدف قرار می‌دهیم و این به ما عمق می‌دهد لذا سلاح‌هایمان را براساس این تفکر بکار می‌گیریم.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: فروپاشی ذهن دشمن در ابتدای حرکت به ما ابتکار عمل و آزادی عمل می دهد آنها باید بدانند میدان جنگ و اعماق و کیفیت نبرد را ما انتخاب می‌کنیم البنه استراتژی ما دفاعی است یعنی جنگ‌طلب نیستیم‌. سیاست‌ ما دفاعی است اما استراتژی‌های ما همگی‌عملیاتی است و این واقعیت است.

سرلشکر سلامی افزود: ابتدا به ساکن جنگی را شروع نخواهیم‌کرد ولی بعد از اولین تهاجم حرکت ما تهاجمی است زیرا می‌خواهیم ‌تمامیت ارضی خود را حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: برای ستاد کل سپاه دستور است که از نزسا حمایت‌کنید تا قدرت‌شان ‌تمام‌کننده باشد؛ البته قدرت دفاعی تمام‌ناشدنی است و نباید هم متوقف شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.