استفاده ارتش انگلیس برای نخستین بار از هوش مصنوعی در عملیات

به گزارش دیلی میل، بر اساس گزارشها ارتش انگلیس برای نخستین از هوش مصنوعی در جریان رزمایش "توفان بهاری" و به عنوان بخشی از "عملیات کابریت" در استونی استفاده کرده است.

سربازان لشگر ۲۰ پیاده نظام زرهی ارتش انگلیس از یک موتور هوش مصنوعی که به ارائه اطلاعات در خصوص محیط و زمین منطقه می‌پردازد، استفاده کردند.

این موتور از طریف توسعه اتوماسیون چشمگیر و تجزیه و تحلیل هوشمند قادر به پردازش انبوهی از داده‌های پیچیده است و با ارائه اطلاعات کارآمد درخصوص محیط و زمین، ارتش را قادر به برنامه ریزی فعالیت و برون دهی مناسبش می‌کند.

ژنرال جان کول، مدیر اطلاع رسانی ارتش انگلیس اظهار کرد: به کار گیری آن برای نخستین بار است که از سوی ارتش انجام می‌شود و با شراکت نزدیک میان وزارت دفاع و شرکای صنعتی توسعه دهنده هوش مصنوعی به طور خاص برای نحوه تمرین و عملیات ارتش طراحی شده است. درسهایی که این موضوع ارائه کرده قابل توجه هستند، نه فقط به لحاظ حمایت ما از نیروهای استقرار یافته بلکه به طور کلی تر در نحوه اینکه ما چطور دستور کار تغییر شکل دیجیتال دفاعی را و بهترین اقداماتی که باید به منظور یکپارچه سازی و بهره برداری از تکنولوژی‌های پیشرفته اتخاذ کنیم، اطلاع رسانی کنیم.

قابلیت هوش مصنوعی که میتوان از آن با رایانش ابری میزبانی کرده یا در وضعیت مستقل کاربری کرد، زمان و انرژی چشمگیری را صرفه جویی کرده و به سربازان با برنامه ریزی فوری پشتیبانی کرده و رویه‌های فرماندهی و کنترل را تقویت می‌کند.

بر اساس اسناد فرماندهی دفاعی انگلیس، وزارت دفاع این کشور قصد سرمایه گذاری ۶.۶ میلیارد یورویی در چهار سال آینده در توسعه و پژوهش دفاعی، با تمرکز بر تکنولوژی‌های نوظهور در حوزه هوش مصنوعی و سیستم‌های خودمختار با توانمندی هوش مصنوعی و همینطور حوزه‌های سیستهایم سایبری، فضا و انرژی هدایت شده دارد.

در جریان رزمایش گسترده سالانه ناتو، سربازان ارتشهای فرانسه، دانمارک، بلژیک، استونی و انگلیس از این تکنولوژی به هنگام اجرای مانورهای با گلوله جنگی استفاده کردند.

عملیات کابریت، عملیاتی با استقرار یافتن ارتش انگلیس در استونی است که در جریانش سربازان انگلیسی به رهبری یک گروه رزمی چند ملیتی در راستای حضور تقویت شده در خط مقدم می‌پردازند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.