وزارت دفاع آمریکا از سفر «مارک اسپر» وزیر دفاع ایالات متحده به انگلیس و بلژیک و رایزنی با مقام‌های ارشد انگلیس و ناتو  خبر داد.

به نوشته «وبگاه وزارت دفاع آمریکا»، «مارک اسپر» وزیر دفاع ایالات متحده روز چهارشنبه برای دیدار با مقامات ارشد انگلیس وارد پایگاه هوایی«میلدنهال»  در شمال غربی انگلیس شد.  وی قرار است در این دیدار علاوه بر رایزنی با مقامات ارشد نظامی انگلیس، با پرسنل نیروی هوایی مستقر در این پایگاه نیز دیدار کند.

مارک اسپر همچین با سفر به بلژیک، مقر ناتو قصد دارد با مقامات ارشد این سازمان درباره چالش‌های امنیتی مطرح شده در نشست هفته قبل  وزرای دفاع ناتو از جمله مواجهه با داعش، ثبات منطقه‌ای، تلاش‌های آشتی جویانه در افغانستان و اهمیت همکاری‌های کلیدی رایزنی کند.

آمریکا در ادامه تقویت حضور نظامی خود در اروپا  و تقابل با روسیه، قصد دارد علاوه بر استقرار ۲ هزار نظامی در لهستان، ۳۰ فروند جنگنده «اف-۱۶» خود را به آلمان و لهستان اعزام کند. علاوه بر این تعداد جنگنده اف-۱۶،  آمریکا  همچنین قصد دارد پنج فروند هواپیمای «سی-۱۳۰ هرکولس» خود را به لهستان اعزام کند.

منابع مطلع حدس می‌زنند که این تعداد اف-۱۶ از پایگاه هوایی «اسپانگداهلم»  در آلمان به لهستان اعزام شوند. لهستان قصد دارد همچنین تعدادی بالگرد رزمی «آپاچی» و «بل» از آمریکا خریداری کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قرار است پنجشنبه با همتای لهستانی خود در واشنگتن دیدار می‌کند. وزارت خارجه روسیه اخیرا به آمریکا هشدار داده انتقال نظامیان این کشور از آلمان به لهستان روابط بین مسکو و ناتو را بغرنج‌تر می‌کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.