فست فود آمریکایی در این 7 کشور‌ ممنوع است

در ایالات متحده آمریکا هر شعبه مک‌دونالد به سختی می‌تواند حداکثر ۱۰۰ کیلومتر از دیگری فاصله داشته باشد به همین دلیل، ممکن است تعجب آور باشد که برخی کشور‌ها از راه اندازی این شعب زنجیره‌ای مک‌دونالد در سرزمین خود جلوگیری می‌کنند!

دلایل زیادی وجود دارد که برخی کشور‌ها از افتتاح مک دونالد با وجود موفقیت بزرگی که به دست آورده، امتناع می‌کنند.

در اینجا هفت کشور که مک دونالد را در خاک خود ممنوع کرده و در عین حال دلایل خاص و گاهی عجیب برای این ممنوعیت‌ها داشته‌اند را بشناسید.

جزیره برمودا

فست فود آمریکایی در کدام کشور‌ها ممنوع است؟

تا سال ۱۹۹۵، فقط یک رستوران مک دونالد در این جزیره کارائیبی وجود داشت و اکنون تعداد آنها، صفر است. این کشور قانونی دارد که فعالیت رستوران‌های فست فود خارجی در این جزیره را ممنوع می‌کند و از دهه ۱۹۷۰ به بعد این قانون اجرا شده است. با این حال، مک دونالد در سال ۱۹۸۵ با ساختن مایکل‌دی در یک ترمینال هوایی نیروی دریایی آمریکا موفق به دور زدن قانون شد؛ اما این ایستگاه در سال ۱۹۹۵ بسته و رستوران نیز با آن تعطیل شد.

مقدونیه

فست فود آمریکایی در کدام کشور‌ها ممنوع است؟

این کشور کوچک اروپایی، واقع در بالکان، قبلاً چند رستوران مک دونالد و به طور دقیق هفت شعبه از آن را داشت که بیشتر آن‌ها در پایتخت کشور مقدونیه قرار داشتند.

در سال ۲۰۱۳، شخصی که مک دونالد مقدونیه را اداره می‌کرد، لغو مجوز و این ماجرا باعث تعطیل دائمی هر هفت فروشگاه شد.

شایعات حاکی از آن است که امتیازدار مقدونیه و مدیرعامل اروپایی شرکت فست فود با یکدیگر اختلاف داشتند، به همین دلیل مجوز فعالیت شرکت آمریکایی در این کشور لغو شد.

کوه سیاه مونته‌نگرو

فست فود آمریکایی در کدام کشور‌ها ممنوع است؟

در سال ۲۰۰۳، مک دونالد یک فروشگاه کوچک در این کشور کوچک خریداری کرد؛ فقط یک رستوران سیاری بود که به امید اینکه به یک کار دائمی منجر شود افتتاح شد.

هرچند بسیاری از مردم، فست فود‌های مک دونالد را دوست داشتند، دولت با همکاری مشاغل محلی، مانع از ایجاد شعبه دائمی مک دونالد در مونته نگرو شد.

کره شمالی

فست فود آمریکایی در کدام کشور‌ها ممنوع است؟

این رژیم توتالیتری با آمریکای بزرگ کاملاً بیگانه است و مک دونالد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش تلگراف، برخی از اعضای نخبه دولت کره شمالی مک‌دونالد را برای مصرف شخصی خود از کره جنوبی قاچاق می‌کنند.

زیمبابوه

فست فود آمریکایی در کدام کشور‌ها ممنوع است؟

در سال ۲۰۰۰، مک دونالد در تلاش برای معرفی خود به این کشور آفریقایی بود که زیمبابوه دچار یک فروپاشی اقتصادی گسترده شد.

با بدتر شدن اوضاع اقتصادی این کشور، به خیلی زود محبوبیت این شرکت کاهش یافت و تا به امروز هیچ برنامه مشخصی برای بازگشایی رستوران‌های زنجیره‌ای در آنجا وجود ندارد.

بولیوی

فست فود آمریکایی در کدام کشور‌ها ممنوع است؟

در حالی که مک دونالد در این کشور آمریکای جنوبی کاملاً غیرقانونی شناخته نشده است، آخرین میکی دی در بولیوی در سال ۲۰۰۲ بسته شد و به یک رابطه تیره بین غول فست فود و دولت و شهروندان این کشور خاتمه داد.

به گزارش دیلی میل، مک دونالد در آنجا شکست خورد، زیرا مردم بولیوی نمی‌خواستند برای خرید همبرگر وارد یک شرکت بزرگ شوند.

رئیس جمهور بولیوی احساسات خود را در مورد مک‌دونالد کاملاً واضح اعلام نمود و ادعا کرد که مک‌دونالد به سلامتی انسان علاقه ندارد بلکه فقط به سود فکر می‌کند.

ایسلند

فست فود آمریکایی در کدام کشور‌ها ممنوع است؟

ایسلند مانند زیمبابوه دچار یک فروپاشی اقتصادی بزرگ شد که توقعات اقتصادی مک دونالد برای کسب سود از این کشور را از بین برد.

بر خلاف زیمبابوه، ایسلند قبل از خسارات اقتصادی سال ۲۰۰۹، در پایتخت خود رستوران‌های مک دونالد داشت.

با این حال، دولت ایسلند در وهله اول از این وعده غذایی شاد و خرسند نبود، زیرا ایسلند کشوری فوق العاده آگاه درباره سلامتی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.