شلیک اخطارآمیز کشتی جنگی روس به سمت ناو انگلیسی

یک کشتی جنگی روسی روز چهارشنبه به سمت یک ناو انگلیسی که حریم دریایی روسیه در آب‌های دریای سیاه را نقض کرده بود تیر اخطار شلیک کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد علاوه بر شلیک هشدار این کشتی جنگی روس، یک فروند جنگنده سوخو-۲۴ این کشور نیز اطراف این ناو انگلیسی را بمباران کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «ساعت ۱۱:۵۲ دقیقه (به‌وقت محلی) بیست و سوم ژوئن (دوم تیر) ناو سلطنتی بریتانیایی "اچ‌ام‌اس دیفندر" که در حال عملیات در شمال شرق دریای سیاه بود، حریم مرزی را نقض کرده و سه کیلومتر وارد آب‌های تحت حاکمیت روسیه در "کیپ فیولنت" شد».

وزارت دفاع روسیه افزود، این کشتی به هشدارهای نیروهای روس درخصوص نقض حریم دریایی اعتنایی نکرد و «در ساعت ۱۲:۰۶ و ۱۲:۰۸ یک کشتی گشت مرزی اقدام به شلیک هشدار کرد. ساعت ۱۲:۱۹ یک جنگنده سوخو-۲۴ اِم، بمباران اخطار در مسیر اچ‌ام‌اس دیفندر انجام داد. در ساعت ۱۲:۲۳ اقدامات مشترک ناوگان دریای سیاه و نیورهای مرزی امنیت فدرال روسیه، اچ‌ام‌اس دیفندر را مجبور به ترک آب‌های سرزمینی روسیه کرد».

به نوشته اسپوتنیک، در همین راستا، وزارت دفاع روسیه، وابسته نظامی سفارت انگلیس در مسکو را احضار کرده و درخصوص این حادثه از وی توضیح خواست.

امروز (چهارشنبه) روسیه به نیروهای آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخصوص برگزاری رزمایش در دریای سیاه هشدار داده بود از آن‌ها درخواست کرد برای حفظ ثبات در منطقه، به چندجانبه‌گرایی روی آورند. مسکو همچنین از کشورهای این حوزه درخواست کرد مشکلات خود را بدون کمک خواستن از قدرت‌های خارجی حل کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.