چرا روی برگه های رأی اسم عباس بوعذار و احمدی نژاد بود؟

پزشکیان می گوید: اگر به کسانی که آمدند و رای باطله دادند و  افرادی که نیامدند و رای ندادند به صورت ویژه توجه نکنیم به مشکل برمی‌خوریم، چرا که اینها از ما ناراضی هستند و این نارضایتی با توجه به اینکه همین الان هم مشکل داریم، در ادامه برایمان مشکل ساز می‌شود.

مسعود پزشکیان گفت: کلیپی از مقام معظم رهبری مربوط به سال ۸۰ یا ۸۱ منتشر شده که معظم له در سخنانی می‌فرمایند در انتخابات آمریکا ۳۰ الی ۴۰درصد در انتخابات شرکت کرده‌اند و این نشان می‌دهد که مردم از نظام و حاکمیت شان دلخور و ناراضی هستند.

 پزشکیان، با اشاره به میزان پایین مشارکت و همچنین درصد بالای آرا باطله در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر به کسانی که آمدند و رای باطله دادند و  افرادی که نیامدند و رای ندادند به صورت ویژه توجه نکنیم به مشکل برمی‌خوریم، چرا که اینها از ما ناراضی هستند و این نارضایتی با توجه به اینکه همین الان هم مشکل داریم، در ادامه برایمان مشکل ساز می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: از آن طرف دشمن تبلیغات زیادی داشت که کسی در انتخابات شرکت نکند و عده ای عوامل داخلی نیز که از ابتدای انقلاب با نظام و انقلاب مشکل داشتند تلاش کردند که این قضیه را تشدید کنند. تحریم هم که اوضاع و احوال و مشکلات مردم  را تشدید کرده و همه اینها باعث دلسرد شدن بخشی از جامعه شده است.

پزشکیان تصریح کرد: برخی همه مسائل و مشکلات فعلی را مربوط به این دولت می دانند در حالیکه این مشکلات به همه ما برمی گردد. اگر عیب هایی را که در قوه قضاییه است احصا کنید، کمتر از دولت نیست. اینکه جایی را گُنده کنیم یا کم و زیاد کنیم اشکال ماست؛ ما باید اشکالات خودمان را رفع کنیم. باید بنشینیم در درون خودمان مشکلاتمان را رفع کنیم و از تمامیت خواهی دست برداریم و اجازه دهیم همه بازیگران براساس توان تجربه و عملشان در بازی شرکت کنند. اگر تصور کنیم با عده ای خاص می توانیم مملکت را نجات دهیم حتما اشتباه فکر می‌کنیم .

چرا روی برگه های رأی اسم عباس بوعذار و محمود احمدی نژاد بود؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا عدم حضور برخی کاندیداها در عرصه انتخابات تاثیری در این عدم مشارکت و یا میزان آراءِ باطله داشته یا خیر؟ گفت: یکی از علل عدم حضور مردم در انتخابات به دلیل این بود که از قبل معلوم بود که آقای رئیسی قرار است رئیس جمهور شود. بازیگران دیگری که می‌توانستند در صحنه بیایند و عده‌ای را وارد انتخابات کنند و میزان مشارکت را افزایش دهند توسط شورای نگهبان حذف شدند .

وی ادامه داد: بنده به عنوان یکی از افرادی که توسط شورا رد صلاحیت شدم درخواست کردم که شاخص بدهید که بفهمبم آنهایی که آمدند با چه شاخصی آمدند که این یکی‌ها ندارند؛ خوب متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

برای اینکه مشارکت افزایش پیدا می‌کرد باید اجازه می‌دادیم نمایندگان تمام سلایق با این دیدگاه که به انقلاب و چارچوب انقلاب پایبند هستند حضور داشته باشند و مردم رای بدهند .

وی در پاسخ به این سوال که "چه اتفاقی می‌افتد که مردم پای صندوق رای می آیند اما ترجیح می دهند رای سفید به صندوق بیندازند، یا در برگه رای اسامی چون عباس بوعذار و محمود احمدی نژاد را بنویسند؟ گفت: برای اینکه این افراد به انقلاب معتقد هستند ولی به کسانی که به عنوان کاندیدا معرفی کردند اعتقاد نداشتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.