واعظی: تحریم های بیت رهبری رفع می شود/ یک میلیون دز واکسن فردا وارد کشور می‌شود

محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با قدردانی از مردم که با وجود جو سازی‌ها علیه انتخابات و شرایط کرونا پای صندوق‌های رای حاضر شدند و به ندای رهبرشان پاسخ مثبت دادند، گفت: رئیس جمهور منتخب هم رئیس جمهور کسانی است که به او رای دادند، کسانی که به رقبای رای دادند و همچنین همه مردم ایران که حتی رای نداده اند و منتخب همه مردم ایران است.

رییس دفتر رییس جمهوری اظهار کرد: اعضای دولت تا روز ۱۳ مرداد هر آنچه می‌توانند باید تلاش کنند تا انتقال قدرت را داشته باشیم. در این زمینه همه گزارش‌ها، اطلاعات و تجربیات و حتی برنامه‌هایی که برای آینده است، باید صادقانه و شفاف در خدمت شخص رئیس جمهور منتخب و مجموعه‌ای که ایشان دارند و در آینده وزرا و همکارانی که در دولت یازدهم هستند، منتقل شود.

وی ادامه داد: حتی باید گام دیگری برداریم تا برای ماه‌های اول که دولت سیزدهم جا می‌افتد مقدماتی را فراهم شود تا راحت‌تر کار کنند و معاونان و مسئولان را انتخاب کنند.

واعظی اضافه کرد: هم در بخش داخلی و هم خارجی باید تلاش کنیم و امیدواریم مردم همکاری کنند و خواهش می‌کنم نحله‌ها و جناح‌های سیاسی که در انتخابات رقابت کردند از این به بعد بحث رفاقت و همکاری مطرح است و همه گروه های سیاسی باید خود را در خدمت رئیس جمهور منتخب و دولت سیزدهم قرار دهیم.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: هرچه به دولت سیزدهم رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم، به مردم خود کمک کرده‌ایم و امیدوارم با روحیه همدلی، همفکری، انسجام و وحدت مشکلات مردم در آینده کمتر شود و مشکلات فعلی هم از بین برود.

فوری/تحریم های بیت رهبری رفع می شود /یک هزار و ۴۰ تحریم دوران ترامپ و همه تحریم های هسته ای برداشته می شود

 یک میلیون دز واکسن فردا وارد کشور می‌شود

واعظی درباره آخرین اقدامات دولت برای تامین واکسن کرونا گفت: تا پایان دولت ۸ میلیون دز وارد می‌کنیم. ضمن اینکه دو واکسن کوبرکت  و پاستور مراحل پایانی را طی می کند و هر آنچه بتوانند تولید کنند را استفاده می‌کنیم. امیدواریم دو واکسن دیگر  به این دو اضافه شود. علاوه بر این یکی از شرکت‌های ایرانی همه کارهای کشت واکسن روسی را انجام داده است و از دو هفته آینده این واکسن هم به مرحله توزیع می‌رسد.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه مشکلی برای دز دوم واکسن وجود ندارد و از حیث علمی مشکلی برای فاصله زمانی دو دز وجود ندارد. در تهران متاسفانه تعدادی از افرادی که دز اول را تزریق کرده بودند،‌بدون دریافت پیامک به مراکز مربوطه مراجعه کردند. وزارت بهداشت در دو روز گذشته تقاضا کرد مردم خودشان نیایند به اندازه کافی واکسن است و یکی دو روز تاخیر مشکلی ایجاد نمی‌کند.

واعظی همچنین در رابطه با اتفاقات یاسوج گفت: با شمردن ۸۰ درصد آرای اخذ شده، نامزدی در صدر بود و وقتی ۲۰ درصد دیگر شمرده شد، طبیعی است کاندیدایی در منطقه‌ای اهمیت دارد در شمارش نهایی جزو افراد منتخب نبود و گفتند تقلب شد و فضاسازی کردند و بعد هم دیدند که چنین نبود اتفاقات یاسوج و سال‌های قبل هر آنچه اتفاق افتاد را به رسانه‌های خارجی داده اند . 

وی گفت: ما همیشه با تیراندازی و برخورد خشن همیشه مخالفیم اما ما در صحنه نیستیم. سیاست نیروی انتظامی و حافظان امنیت هم مذاکره و اقناع کنند و در جریان آنچه در آنجا اتفاق افتاد، نبودم.

 دستور رییس جمهوری به وزرا برای مشورت با دولت آینده

رییس دفتر رییس جمهوری در رابطه با نهایی شدن متن توافق گفت: همه موارد از بیمه، نفت و کشتیرانی توافق شد و حدود یک هزار و ۴۰ تحریم دوران ترامپ طبق این توافق برداشته می‌شود. همچنین توافق شد برخی تحریم‌ها مربوط به افراد و بیت رهبری برداشته شود. اما از آنجا که اساس مذاکره برجام در ارتباط با مسایل هسته ای بود، لذا همه تحریم های مرتبط با اینها برداشته می شود.

 وی با بیان اینکه تحریم‌های قبل  از۹۴ به این نشست مربوط نمی‌شود، گفت: در ارتباط با مساله برجام رییس جمهور در نشست هیات دولت به وزرا دستور دادند هر تصمیمی که می‌گیریم و این تصمیم به دولت آینده تسری پیدا می‌کند با آن مشورت کنیم. شاید دولت بعد راضی و موافق نباشد.

واعظی اظهار کرد: در رابطه با برجام که موضوع مهمی است رییس جمهور دستور داد عراقچی به محض رسیدن به تهران با وزیر امور خارجه خدمت آقای رییسی برسد و گزارش پیشرفت‌ها و محدودیت ها را اعلام کند. این گزارش یک ساعت و نیم طول کشید و همه موارد اعلام شد.

رییس دفتر رییس جمهوری با ییان اینکه رییس جمهوری بعد از اعلام انتخابات برای تبریک خدمت آقای رییسی رفتند گفت: این جلسه محدود به تبریک نبود و مطالب مهمی مطرح شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.