آلمان خواستار خروج نظامیان خارجی از لیبی شد

به گزارش  دویچه وله، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان در آستانه کنفرانس برلین که امروز چهارشنبه برگزار می شود؛ طی اظهاراتی خواستار خروج نظامیان خارجی از لیبی جهت تضمین انتقال صلح آمیز قدرت شد.

ماس همچنین گفت که امیدوار است دومین سری گفتگوها پیرامون لیبی که با حمایت بین المللی در برلین برگزار می شود باعث تشویق دولت انتقالی گردد که در نتیجه آن مردم لیبی «بتوانند سرنوشت کشورشان را به دست بگیرند».

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت که انتخابات باید طبق برنامه در ۲۴ دسامبر (۳ دی) امسال برگزار شود.

وزرای امور خارجه کشورهای روسیه، چین، آمریکا، ترکیه و مصر برای حضور در کنفرانس برلین شرکت می کنند. این دومین جلسه برای بحث و گفتگو درباره وضعیت لیبی خواهد بود.

همچنین در گفتگوهای قبلی که ژانویه سال گذشته (۲۰۲۰) برگزار شد، طرف های گفتگو خواستار خروج نظامیان و مهمات خارجی از لیبی شده بودند. طبق آخرین اطلاعات سازمان ملل متحد، همچنان تعداد ۲۰ هزار نفر از نظامیان خارجی در لیبی حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیشتر نیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با ارائه گزارشی به شورای امنیت گفته بود که تعداد نظامیان خارجی یا فعالیت آنها در لیبی به خصوص در مرکز این کشور کاهش نیافته است.

کشور لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی سقوط «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور و خلاء قدرت به وجود آمده، درگیر جنگ داخلی شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.