به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه بعد از مذاکرات با خورخه آریزا، وزیر خارجه ونزوئلا گفت، متخصصان روس فعال در ونزوئلا تجهیزات نظامی را محافظت می‌کنند و روسیه قصد کمک به کاراکاس برای تقویت توانمندی‌های دفاعی خود را دارد.

لاوروف در کنفرانس خبری بعد از مذاکرات با همتای ونزوئلایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روسیه آماده ارائه کمک‌ها به ونزوئلا از جمله تقویت توانمندی‌های دفاعی این کشور است یا نه، گفت: مسکو تنها آماده کمک نیست بلکه هرگز آن را متوقف نکرده بود.

لاوروف افزود: ارتش ونزوئلا به سیستم‌های روسی و تولیدات نظامی مجهز کردیم و متخصصان ما در آنجا کار می‌کنند و آنها طبق قرارداد به شکل منظم تدابیر لازم برای محافظت از این تجهیزات را اجرا می‌کنند.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: روسیه نیت اتحادیه اروپا برای اعزام هیئت به ونزوئلا برای ارزیابی حضور ناظران اروپایی در انتخابات را تایید می‌کند.

وزیر خارجه ونزوئلا نیز اشاره کرد: شراکت استراتژیک بین روسیه و ونزوئلا تجلی روابط برادرانه است و ما به توسعه آن ادامه می‌دهیم.

وزیر ونزوئلا تاکید کرد: تاکنون ما بیش از ۲۶۰ توافقنامه داشته‌ایم و همچنین بررسی ۵۰ توافقنامه دیگر و تنظیم آن را بررسی می‌کنیم  که شامل رویکردهای همکاری استراتژیک بین دو کشور است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ونزوئلا در پایان گفت: من اطمینان دارم براساس این مذاکرات همکاری ما سرعت می‌یابد و در آینده افزایش خواهد یافت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.