روسیه به اتحایه اروپا هشدار داد

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، معاون وزیر خارجه روسیه با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان از تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه در ارتباط با پرونده ناوالنی تعجب نکرده کرده است، گفت: «ما واکنش نشان خواهیم داد».

وی ادامه داد که اقدام اتحادیه اروپا در تحریم روسیه روابط میان دو طرف را تضعیف خواهد کرد.

گروشکو در این خصوص توضیح داد: «ما (از تحریم‌های اتحادیه اروپا) تعجب نکردیم. اتحادیه اروپا همچنان مسیر کاملاً غیرقانونی را طی می‌کند که به یک مانع ختم می‌شود و تأثیر مخربی بر روابط دوجانبه دارد و به هیچ وجه به نفع خود کشورهای اروپایی هم نیست».

اظهارات معاون وزیر خارجه روسیه در حالی مطرح شده است که اتحادیه اروپا روز گذشته (دوشنبه) در راستای سیاست‌های ضدروسی خود چهار مقام عالی‌رتبه روسیه را به بهانه مشارکت در روند قضایی ناوالنی که به محکومیت وی منجر شد، تحریم کرد.

طبق تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا، این مقام‌های ارشد روسیه از این پس اجازه ورود به خاک هیچ یک از 27 کشور اتحادیه اروپا را ندارند.

روابط روسیه و اتحادیه اروپا طی ماههای گذشته بر سر مسائل مختلف از جمله پرونده الکسی ناوالنی و فعالیتهای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه به تیرگی گراییده است. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اخیرا طی یک مصاحبه تاکید کرده بود که دیگر چیزی از روابط مسکو و بروکسل باقی نمانده است.

دادگاهی در مسکو اخیرا الکسی ناوالنی مخالف غربگرای دولت روسیه را به دلیل عدم رعایت قوانین مربوط  آزادی مشروط وی به سه سال ونیم حبس محکوم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.