واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال چه زمانی آغاز می‌شود؟

مهمترین اخبار مربوط به کرونا که امروز منتشر شده اند درباره تغییر در وضعیت رنگ بندی شهرها از لحاظ سرایت این بیماری است. آنطور که مسئولان وزارت بهداشت امروز گفته اند امروز ۲۲ شهر در وضع قرمز، ۱۷۵ شهر نارنجی و ۲۵۱ شهر در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

تغییر در رنگ بندی شهرهابه همراه اعلام آمار مرگ و میر در اثر این بیماری در شبانه روز گذشته گویای آن است که احتمالا در معرض آغاز موج پنجم کرونا قرار گرفته ایم.

یک مقام بهداشتی درباره آغاز سونامی جدید کرونا گفت: خبرهایی از گوشه و کنار کشور به ویژه شهرهای جنوبی کشور مبنی بر افزایش تعداد بیماران به گوش می‌رسد و این نشان می‌دهد که اگر سهل انگاری کنیم پیک پنجم از راه می‌رسد.

مهرداد بابایی سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد: خبرهایی از گوشه و کنار کشور به ویژه شهرهای جنوبی کشور مبنی بر افزایش تعداد بیماران به گوش می‌رسد و این نشان می‌دهد که اگر سهل انگاری کنیم پیک پنجم از راه می‌رسد.

بابایی در ادامه در پاسخ به گلایه مردم در خصوص کمبود واکسن گفت: هفته گذشته کشور در تامین واکسن به ویژه برای کسانی که در انتظار تزریق دز واکسن بودند با مشکل مواجه بود ولی خوشبختانه با واردات به موقع این مشکل برطرف شده است.

در رابطه با آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال هم کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: با تامین واکسن مورد نیاز وارداتی، امروز دوز دوم واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال و جاماندگان این سنین در سراسر کشور آغاز می شود.

اینجاست که مسئله واکسیناسیون جزو اخبار پرمخاطب کرونایی امروز محسوبمی شود. در یکی از این خبرها که دربارهنحوه اطلاعرسانی زمان تزریق دوز دوم واکسن اشخاص بالای ۷۰ سال منتشر شده بود، رئیس مرکز بهداشت شرق تهران با بیان این‌که افراد مزبور برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا منتظر پیامک بمانند، گفت: افراد ترجیحاً دوز دوم واکسن را در همان مرکزی دریافت کنند که دوز اول را تزریق کرده بودند.

امیرعلی فریدونفر با بیان این‌که افراد بالای ۷۰ سال برای تزریق واکسن کرونا، منتظر پیامک باشند، اظهار داشت: متولدین ۱۳۳۰ و قبل از آن برای دریافت واکسن کرونا به مراکز بهداشتی به صورت حضوری مراجعه نکنند و برای جلوگیری از تجمع در این مراکز، نوبت افراد با پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

اعلام تغییرات جدید رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور/ واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال چه زمانی آغاز می‌شود؟

وی افزود: آن دسته از افراد بالای ۷۰ سال که هنوز دوز اول واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند و پس از دریافت پیامک، به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

ولی با وجود خبر خوب آغاز واکسیناسیون عمومی باز هم آمار مرگ و میر در اثر کرونا بسیار بالاست. بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته ۸هزار و ۱۶۱ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۱۱۱ تن نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

بر پایه این گزارش تا کنون ۴ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۵۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۹۱۹ هزار و ۵۵۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۸ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۱۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۴۴ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳ میلیون و ۹۵ هزار و ۱۳۵ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۲ هزار و ۹۶۵ نفر رسید.

این تعداد مرگ و میر باعث شده تا نمکی در نامه‌ای به سخنگوی ستاد کرونا اعلام کند تصمیمات فوری در مورد توقف پروازها به مقصد مسکو و بالعکس گرفته شود.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، بر ضرورت طرح موضوع و اخذ تصمیمات فوری در مورد توقف پروازها به مقصد مسکو و بالعکس در جلسه کمیته امنیتی-اجتماعی ستاد ملی کرونا، تاکید کرد. 

اعلام تغییرات جدید رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور/ واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال چه زمانی آغاز می‌شود؟

در این نامه آمده است: باتوجه به گزارشات واصله از کشور روسیه در خصوص شیوع بیماری COVID-۱۹ ضروری است، موضوع توقف پروازها به مقصد مسکو و بالعکس سریعا در جلسه کمیته امنیتی-اجتماعی ستاد ملی کرونا مطرح و تصمیمات فوری اتخاذ شود.

امروز موضوع اخبار علمی کرونا هم پربحث شود. خبر علمی ضعف مردان در مقابل ویروس مرگبار در مقایسه با زنان،ضدعفونی آب استخرها از ویروس کرونا به دلیل وجود کلر و اندیکاسیون تزریق واکسن کرونا در بیماران قلبی هم در زمره اخبار علمی این بیماری در امروز است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.