انریکه مورا: انتظار داریم ایران و آژانس به توافق برسند

نماینده اروپا در مذاکرات احیای برجام در شهر وین گفت، انتظار دارد ایران و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای درخصوص ادامه فعالیت‌های نظارتی به توافق برسند

«انریکه مورا» نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات احیای برجام در وین روز یکشنبه گفت، امیدوار است ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به توافق برسند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مورا در جمع خبرنگاران گفت، ادامه مذاکرات احیای برجام بین طرف‌های برجام و آمریکا، به آینده موکول می‌شود تا نمایندگان این کشورها جهت رسیدن به جمع بندی به پایتخت‌های خود بازگردند.

این دیپلمات اروپایی بدون ارائه زمان مشخص برای از سر گیری مذاکرات گفت، در این ۶ دور مذاکره پیشرفت‌هایی حاصل شده و کشورهای شرکت‌کننده، هنگام بازگشت به وین نظر روشن‌تری درباره نحوه انعقاد توافق خواهند داشت.

او همچنین گفت انتظار دارد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران بتوانند با یکدیگر به تفاهم برسند و توافق نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران که ۲۴ ژوئن (۳ تیر) منقضی خواهد شد، بار دیگر تمدید شود.

 «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین به منظور احیای برجام امروز (یکشنبه) پیش از شروع نشست کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی عنوان کرد: «فکر می‌کنم زمان برای تصمیم گیری طرف‌های مقابل ما فرارسیده، چون  صحنه مذاکرات و یک توافق احتمالی کاملا روشن است. باید تصمیمات خودشان را بگیرند. الان مشخص است که چه حوزه‌هایی، چه کارهایی امکان دارد و چه کارهایی امکان ندارد. بنابراین زمانی است که همه طرف‌ها به خصوص طرف‌های مقابل ما باید تصمیم نهایی خودشان را بگیرند».

گفتنی است، دور ششم مذاکرات وین به منظور احیای برجام روز شنبه ۲۲ خرداد ماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد و همان روز عباس عراقچی در اظهاراتی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران بدون رسیدن به خواسته‌های کلیدی خودش قطعا توافق نخواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.