هدف از دیدار سه جانبه مقامات ایران، ترکیه و افغانستان

به گزارش خبرگزاری آناتولی،‌ وزارت امور خارجه ترکیه روز جمعه با صدور بیانیه‌ای از دیدار سه جانبه با ایران و افغانستان در روز یکشنبه با هدف گسترش روابط خبر داد.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: وزیر خارجه ترکیه در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا، با همتایان ایرانی و افغان خود دیدار و گفت وگو خواهد کرد.  

وزارت خارجه ترکیه افزود: در این دیدار سه جانبه علاوه بر بررسی تحولات اخیر پیرامون روند صلح افغانستان، همکاری‌ها در زمینه امنیت، انرژی، ارتباطات و مهاجرت غیر رسمی مورد گفت و گو قرار خواهد گرفت.  

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای حضور در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا به دعوت مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه به این کشور عزیمت کرد.  

مجمع دیپلماسی آنتالیا روز جمعه ۲۸ خرداد با سخنرانی رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه آغاز به کار کرد.  

این نشست با حضور مقامات عالی‌رتبه کشورها، وزرای امور خارجه، روسای سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای و دیپلمات‌های برجسته برگزار می‌شود. فرصت‌های جدید صلح و همکاری در قفقاز جنوبی، تقویت همبستگی‌های منطقه‌ای، همکاری‌های منطقه‌ای در آسیا، ارتباط با آفریقا، مسائل خاورمیانه و خلیج فارس، روابط فرا آتلانتیکی، پناه جویان و مهاجران، دیپلماسی اقتصادی و تجارت، ارتباطات و اخبار جعلی در دنیای مجازی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در اجلاس سال‌جاری مجمع دیپلماسی آنتالیا مورد بحث و گفت وگو قرار خواهد گرفت.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.