ظریف: مردم در انتخابات یک روز تاریخی رقم بزنند

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امروز در بدو ورود به ترکیه برای حضور در اجلاس آنتالیا در گفتگویی،گفت: علیرغم مشکلات همه گیری کرونا، اقدامات وزارت امور خارجه از شش ماه پیش در کشورهایی که دارای سفیر و نمایندگی هستیم، آغاز شده و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با کمک وزارت کشور و شورای نگهبان امکان اخذ رای از ایرانیان مقیم در بیش از ۲۳۵ شعبه اخذ رای در خارج از کشور فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در آمریکا هم ۲۴ صندوق برای اخذ رای ایرانیان آماده شده است، افزود: متاسفانه کانادا تنها کشوری است که علیرغم تلاش و پیگیری وزارت خارجه با همکاری سازمان ملل و دستگاه‌های امنیتی، مانع از حضور ایرانیان پای صندوق‌های رای شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ضمن ابراز شرمندگی از ایرانیان مقیم کشور کانادا، گفت: دولت کانادا علیرغم ادعاهایی که در موضوع مردم سالاری و خدمت به ایرانیان دارد مانع از برپایی حتی یک صندوق رای در این کشور شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم مردم با شرکت گستره در رای گیری یک روز تاریخی را در کشور رقم بزنند.

وزیر امورخارجه در ادامه، حضور و سخنرانی در مجمع دیپلماسی آنتالیا را مهمترین هدف و برنامه سفر ۳ روزه به ترکیه دانست و اظهار داشت: این اجلاس فرصت ویژه‌ای برای بحث و تبادل نظر با تعداد زیادی از وزرای خارجه منطقه و سایر کشورهای حاضر در این اجلاس است.

ظریف از دیدارهای دوجانبه با وزرای خارجه عراق و افغانستان و وزرای خارجه چند کشور دیگر خبر داد و گفت: روز یکشنبه اولین اجلاس ۳ جانبه، وزرای خارجه ایران، ترکیه و افغانستان با پیگیری و هماهنگی چندین ساله برگزار می شود که به علت شرایط ویژه افغانستان و فرصت مهمی برای بحث‌های امنیتی، حائز اهمیت است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.