انتقاد صریح جهانگیری از شورای نگهبان

اسحاق جهانگیری در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: انتخابات بر اساس اندیشه امام و قانون اساسی مهم‌ترین پایه و اصل جمهوریت نظام  است. شرط حضور حداکثری نیاز به تحقق قانون از سوی دستگاه‌های مربوطه دارد، مقام معظم رهبری هم تاکید بر حضور حداکثری دارند.

وی با بیان اینکه هرکسی که به اقتدار ایران فکر می‌کند باید به انتخاب فکر کند، گفت: شورای نگهبان باید از انتخابات پیش رو استفاده می‌کرد تا یک انتخابات با حضور حداکثری ترتیب دهد اما این کار را نکرد و حتی وقتی رهبری هم گفتند جبران شود این کار را انجام نداد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برای دفاع از صیانت ایران باید پای صندوق‌های رای حاضر شویم، گفت: باید به نامزدی رأی دهیم که برنامه جامع برای مشکلات دارد و امیدوارم ۲۸ خرداد روز جشن برای مردم باشد.

اهم اظهارات جهانگیری به نقل از ایسنا و ایلنا بخوانید؛

* انتخابات بر اساس اندیشه امام و آرمانهای انقلاب و قانون اساسی، مسیر تحقق دموکراسی و مهمترین اصل جمهوریت نظام است، تحقق تام این مهم در تجلی مشارکت حداکثری است که یک وظیفه ملی و از الزامات توسعه سیاسی است. 

* شرط لازم مشارکت حداکثری منوط به این است که دستگاه‌های سیاستگذار و ناظر و مجری تعهد به قانون اساسی داشته باشند و هم مردم و جریان‌های سیاسی نسبت به انتخابات حساسیت داشته باشند و در آن فعال باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.