از بازار خودروهای داخلی چه خبر؟

به گفته فعالان بازار خودرو روند پیش گرفته در بازار دلار موجب شده تا بازار خودرو طی هفته های اخیر چندان واکنشی نسبت به تغییرات این بازار از خود نشان ندهد. در این خصوص می توان به رصد بازار خودرو امروز ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۰ اشاره کرد، ارزیابی های صورت گرفته نشان دهنده آن است در حالی که نرخ دلار برخلاف روز گذشته امروز روند صعودی به خودرو گرفت، اما بازار محصولات پرطرفدار سایپا بدون توجه به این تغییر به مسیر خود ادامه دادند و به غیر افزایش اندک قیمت «کوییک معمولی» و «ساینا» سایر محصولات این شرکت در بازار بدون تغییر قیمت عرضه شدند.   

از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو رشد و یا افت قیمت در بازار خودرو در شرایط کنونی تاثیر چندانی در معاملات ندارد و بازار همچنان با معامله اندک به راه خود ادامه می دهد و با این شرایط می توان گفت بازار خودرو بیش از پیش در رکود فرو رفته است و دست و پا زدن برای خروج از رکود تاکنون راه بجای نبرده است.  

نوسان قیمت دلار از یک سو و انتظار برای مشخص شدن نتیجه مذاکرات و انتخابات ریاست جمهوری موجب شده تا بازار با رکود شدید روبرو شود. روندی که به اعتقاد فعالان بازار خودرو تا پایان انتظار برای اعلام نتایج مذاکرات و ایجاد ثبات در نرخ دلار تداوم خواهد داشت. براساس ارزیابی بازار خودرو امروز تنها «کوییک معمولی» طعم رشد قیمت را چشید و با قیمت ۱۵۲ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲» و «ساینا» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار امروز به جز کوییک معمولی سایر محصولات پرطرفدار سایپا امروز بدون تغییر قیمت در بازار معامله شدند. براین اساس «کوییکR» امروز در بازار با قیمت ۱۵۸ میلیون تومان عرضه شد.  

 
 

«ساینا» نیز امروز در بازار با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی و با قیمت ۱۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار قیمت خورد.

  خانواده تیبا نیز امروز امروز روز آرامی را پشت سرگذاشتند و «تیباصندوقدار»  رشد یک میلیونی را تجربه کرد و با قیمت ۱۲۹  میلیون تومان عرضه شد و مدل هاچ بک این خودرو «تیبا۲» معمولی نیز بدون تغییر در بازار با قیمت ۱۳۶ میلیون رقم خورد.

از سوی دیگر با رصد بازار خودرو می توان گفت که براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت شاهین نیز به ۲۹۱ میلیون تومان رسید. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد.

سایپا 23

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.