پوتین:ترامپ ملوّن است اما با بایدن می‌توان کار کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه این دو رئیس جمهوری آمریکا را در زمانی مقایسه کرد که روابط میان روسیه و ایالات متحده در پایین‌ترین نقطه تاریخی است و هنوز نشست رهبر روسیه با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برگزار نشده است.

او روابط ایالات متحده و روسیه را در پایین ترین سطح در سالهای گذشته ارزیابی کرد و گفت: ما یک رابطه دو جانبه داریم که به پایین ترین حد در سالهای اخیر رسیده است.

پوتین گفت: خب حتی الان، من معتقدم که آقای ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا یک فرد فوق العاده و فرد با استعدادی بود، در غیر اینصورت او رئیس جمهوری آمریکا نمی‌شد. او فردی ملون است. ممکن است از او خوشتان بیاید یا نیاید. اما او از تشکیلات آمریکا نیامده بود. او پیشتر بخشی از سیاست نبوده است؛ برخی آن را دوست دارند و برخی ندارند اما این حقیقت است.

ولادیمیر پوتین در مورد بایدن هم گفت که ساکن کنونی کاخ سفید "کاملا متفاوت از ترامپ است زیرا رئیس جمهور بایدن یک مرد حرفه‌ای است. او عملاً تمام بزرگسالی خود را در سیاست گذرانده است."

رئیس جمهوری روسیه افزود: او شخص متفاوتی است این جای امیدواری زیادی دارد، بله مزایا و معایبی وجود دارد اما پالس‌هایی که وجود دارد که نشان می‌دهد انگیزه زیادی وجود نخواهد داشت.

ترامپ و بایدن هر دو توافق داشتند که پوتین که به صدور دستور ترور مخالفان سیاسی خود متهم است، یک "قاتل" است. در مصاحبه ۹۰ دقیقه‌ای با ان بی سی نیوز خبرنگار از پوتین پرسید ، "آقای رئیس جمهور ، آیا شما قاتل هستید؟" پوتین گفت: "من ده‌ها مورد از این اتهامات را شنیده‌ام ، به ویژه در طول دوره برخی از رویدادهای بزرگ، در تلاش‌های ضد تروریسم در اتحادیه های نمایندگان شمالی. و وقتی این اتفاق می‌افتد ، من همیشه بر اساس منافع مردم روسیه و دولت روسیه رفتار می‌کنم. این بخشی از فرهنگ سیاسی ایالات متحده است که در آنجا عادی تلقی می‌شود که اتفاقاً اینجا نیست. در اینجا طبیعی نیست... اینکه چه کسی، افراد را چطور صدا می‌کند یا چه نوع برچسبی می زند چیزی نیست که من حداقل نگران آن باشم ، ببینید، میدانید، من نمیخواهم بی‌ادبانه برخورد کنم، این به نظر می رسد نوعی سوء هاضمه است ، نوعی سوء هاضمه لفظی. قربانیان ادعایی شما در واقع در مقاطع مختلف زمانی و به دلایل مختلف توسط افراد مختلف رنج برده و از بین رفتند. شما به لسین اشاره کردید ، لسین قبلاً در دولت من کار می‌کرد. من او را بسیار دوست داشتم. او درگذشت ، در ایالات متحده. من تا امروز متاسفم که او با ما نیست. به نظر من او بسیار شایسته بود ، بسیار خوب.

 میخائیل لسین ، وزیر مطبوعات سابق روسیه ، در نوامبر ۲۰۱۵ در هتلی در واشنگتن دی سی کشته شد. محققان آمریکایی نتیجه گرفتند که مرگ وی یک تصادف بوده و یک قتل نبوده است. پوتین گفت: تا آنجا که جنایتکارانی را که مرتکب این جنایات شده‌اند پیدا کردیم ، برخی در زندان هستند. مقامات روسی آماده‌اند بقیه مسئولان این جنایتکاران را به دادگاه تحویل دهند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین یک گزارش روزنامه واشنگتن پست مبنی بر اینکه مسکو برای ارائه یک سامانه ماهواره‌ای پیشرفته به ایران آماده میشود که تهران را قادر می‌سازد اهداف نظامی، به ویژه نیروهای باقیمانده آمریکایی در عراق را ردگیری کند، "بی‌معنا" خواند.

او گفت: اینها اخبار جعلی است.حداقل اینکه من چیزی درباره چنین چیزی نمیدانم. شاید کسانی که درباره آن حرف می‌زنند، بیشتر درباره آن بدانند. اینها صرفا مزخرف و آشغال است.

در مورد حملات اخیر باج افزاری که ایالات متحده، ،روسیه را مسئول آن دانسته، پوتین هرگونه اطلاعات در مورد این هک ها را انکار کرد و از بایدن خواست تا در مورد فضای مجازی با او به توافق برسد.

پوتین:ترامپ ملوّن است اما با بایدن می‌توان کار کرد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.