آمریکا: تحریم جنبش حماس و حامیان آن اولویت ماست

به گزارش «اسپوتنیک»، یلن در جمع قانون‌گذاران آمریکایی گفت: «حماس به‌عنوان هدفی برای تحریم‌های ضد تروریستی دولت آمریکا تعیین شده و هدف قرار دادن حماس و متحدانش را در اولویت قرار می‌دهیم».

وزیر خزانه‌داری آمریکا افزود: «ما شمار زیادی از افراد و نهادهای وابسته به حماس را در گوشه و کنار جهان هدف [تحریم] قرار داده‌ایم که یک میزبان خیریه‌هایی در نقاط مختلف جهان را نیز شامل می‌شود که به‌عنوان مکانیسم‌های مهمی برای جمع‌آوری کمک مالی در نظر گرفته شد».

یلن در ادامه ادعاهایش گفت: «ما به‌طور تنگاتنگ با حوزه‌های قضایی که در برابر حماس آسیب‌پذیر هستند نیز همکاری می‌کنیم تا چارچوب‌های مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم را در آن‌ها تقویت کنیم».

اظهارات وزیر خزانه‌داری آمریکا در حالی مطرح می‌شود که لایحه اخیر کنگره برای اعمال تحریم‌هایی علیه حماس در پی جنگ دوازده روزه علیه رژیم صهیونیستی نتوانست رأی کافی کسب کند.

گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی در پرتو پیروزی اخیر گروه‌های مقاومت فلسطین در جنگ ۱۲ روزه طرحی را برای تحریم اشخاص و نهادهای حامی حماس و سایر گروه‌های مقاومت فلسطین معرفی کرده بودند که «مارک روبیو»، نماینده تندرو حامی رژیم صهیونیستی در مجلس سنای آمریکا ارائه‌کننده اصلی این طرح بود.

طرح مذکور در حالی ارائه شد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا از زمان آغاز موج جدید درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی، تمام‌قد از حملات وحشیانه آن رژیم به غزه دفاع کرد و آن را «حق اسرائیل برای دفاع از خود» توصیف کرد.

حمایت‌های او از رژیم صهیونیستی موجی از انتقادات حتی در داخل کشور آمریکا را به همراه داشت تا جایی که طبق گزارش آکسیوس او در یکی از تماس‌های تلفنی‌اش با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه توان مقاومت بیشتر در برابر فشارها را ندارد خواستار برقراری هر چه سریعتر آتش‌بس شده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.