اتباع روسیه از نوار غزه خارج می شوند

این دستور پوتین روز پنجشنبه در پورتال اخبار حقوقی روسیه منتشر شده و بر اساس آن اتباع روس و کشورهای همسود به صورت داوطلبانه از غزه تخلیه خواهند شد.  

در فرمان کتبی رئیس جمهوری روسیه گفته شده است: در رابطه با بدتر شدن اوضاع نوار غزه بر اثر عملیات نظامی نیروهای مسلح اسراییل باید تخلیه اتباع روس و کشورهای عضو جامعه همسود از غزه در صورت داشتن تمایل برای ترک این منطقه صورت گیرد.  

پوتین در دستور خود، وزارت خارجه، موقعیت های اضطراری روسیه و سرویس اطلاعات خارجی این کشور را موظف کرد تاریخ معین و فرمت برای تخلیه شهروندان روس و کشورهای همسود از غزه را مشخص کنند.  

نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند که تاکنون در اثر این حملات حدود ۲۳۰ فلسطینی شهید و یک هزار و ۵۰۷ نفر دیگر زخمی شدند.

مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین‌های اشغالی فلسطین کرده و بر اساس برآوردها تا کنون حدود ۴ هزار موشک به سوی «خانه عنکبوتی اسراییل» شلیک کرده که موجب هراس شدید سران رژیم صهیونیستی شده و بسیاری از کارشناسان منطقه‌ای پیام این تحولات را عیان شدن بیش از پیش آسیب‌ پذیری شدید این رژیم ارزیابی کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.