آفر گندلمان سخنگوی نهاد نخست وزیری رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت که دو جنبش فلسطینی حماس و جهاد اسلامی حدود ۴۰۰۰ موشک از غزه به سمت اسرائیل شلیک کردند.

پیش تر موسی ابو مرزوق معاون رییس دفتر سیاسی حماس در خارج از غزه گفته بود: موشک‌های گردان های القسام در تل آویو، جو بایدن را مجبور کرد با محمود عباس تماس بگیرد.

وی افزوده بود: مقاومت نتانیاهو را مجبور خواهد کرد تا حقوق فلسطینیان در قدس و الاقصی را نقض نکند.

در همین حال حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطین طی ساعات گذشته به شهرک های صهیونیستی ادامه داشته است. به طوری که در پی حمله راکتی گروه‌های فلسطینی به سدیروت، برق بخشی از مناطق این شهرک قطع شد.

همچنین حملات هوایی رژیم صهیونیستی نیز در ساعات آخیر به غزه و مناطق مسکونی و زراعی این باریکه نیز ادامه داشت.

اراضی اشغالی فلسطینی طی روزهای اخیر شاهد درگیری میان جوانان فلسطینی و نیروهای صهیونیستی و شهرک نشینان بوده است. در شهرهای عرب نشین فلسطین اشغالی نیز ناآرامی ها و درگیری های بسیاری روی داده است.

از هفته گذشته و در پی حملات صهیونیست ها به فلسطینی ها در محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس، که به مسجد الاقصی هم کشیده شد، نیروهای مقاومت فلسطینی وارد عمل شده و اسرائیل را هدف صدها موشک و راکت خود قرار داده اند.

در حالی حملات علیه غزه ادامه دارد که رژیم صهیونیستی حملات گسترده و وحشیانه ای را علیه مناطق مختلف مسکونی نوار غزه صورت می دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.