بحرانی که بایدن را دچار استیصال کرد

حتی سی‌ان‌ان گزارش داده با شدت گرفتن خشونت‌ها، شماری از دموکرات های کنگره فشارها را بر دولت بایدن افزایش داده اند تا با جدیت بیشتری، برای متوقف کردن این درگیری ها، وارد عمل شود. نشریه معتبر فارن افرز به همین مناسبت یادداشتی به قلم مارتین ایندیک با عنوان«ایالات متحده نه قادر به انکار اختلاف میان فلسطین و اسرائیل است و نه توانایی حل آن را دارد»منتشر کرده و دشواره دولت بایدن در این زمینه را بررسی کرده است.

به نظر می‌رسید زمانی که دولت جو بایدن زمام امور را به دست گرفت، انتظار داشت که نسبت به بسیاری از اسلافش  نسبت به درگیری‌های اسرائیل و فلسطین توجه کم‌تری داشته باشد. در نشست مطبوعاتی در مورد مسائل مرتبط به همه‌گیری کووید-۱۹ در روز چهارشنبه -چهار روز پس از آغاز جنگ اخیر میان اسرائیل و حماس- این رویکرد نمایان شد. وقتی بایدن با پرسشی پیرامون این درگیری مواجه شد با بی‌میلی پاسخ داد که در تماس با با بنیامین نتانیاهو بر حق دفاع از خود اسرائیل تاکید کرده و امیدوار است که جنگ هر چه زودتر به پایان برسد. به طور جداگانه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که وی نیز با همتای اسرائیلی خود و محمود عباس (ابومازن) رئیس جمهور فلسطین در تماس بوده و از ماموریت هادی عمرو، یکی از دیپلمات‌های سطح میانه برای سفر به به اسرائیل و تماس با طرفین خبر داد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «استیصال بایدن در بحران اخیر فلسطین؛ نه راه انکار و نه توان حل منازعه» بخوانید.

 
 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.