جزئیات برخورد 2 جت آموزشی نیروی دریایی آمریکا

منابع خبری از بروز یک سانحه هوایی و برخورد دو فروند جت «تی-۴۵ گوسهاوک» نیروی دریایی آمریکا بر فراز تگزاس خبر دادند.

 در یک سانحه هوایی ۲ فروند جت آموزشی نیروی دریایی آمریکا بر فراز «تگزاس» باهم برخورد کردند.

به نوشته وبگاه «نیوی تایمز» این سانحه صبح دوشنبه به وقت محلی رخ داد و آنطور که نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده هیچ شخصی در این سانحه آسیب جدی ندیده است. این سانحه ساعت ۱۱ صبح دوشنبه به وقت محلی بر فراز منطقه «ریکارد» در تگزاس رخ داد و دو فروند جت «مک‌دانل داگلاس‌ تی-۴۵ گوسهاوک» با هم برخورد کردند. این نوع سوانح معمولا به دلیل عدم ارتباط خلبانان دو یا چند هواپیما باهم و پرواز با سرعت بالا صورت می‌گیرد.

 به گفته نیروی دریایی آمریکا، در این سانحه یک هواپیما موفق به فرود ایمن در پایگاه دریایی «کینگز ویل»  در تگزاس  می‌شود، در حالیکه استاد خلبان و خلبان آموزشی هواپیمای دیگر در ۹ مایلی جنوب این پایگاه خروج اضطراری انجام می‌‌دهند. گفته شده است که استاد خلبان این هواپیما به بیمارستان انتقال داده شده است.

ماه مارس نیز یک فروند از این نوع هواپیمای آموزشی نیروی دریایی آمریکا سقوط کرده بود. نیروی دریایی آمریکا از انجام تحقیقات و جمع آوری اطلاعات در این باره خبر داد.

چندی قبل نیز  یک بالگرد بدون سرنشین  نیروی دریایی آمریکا به قعر دریا سقوط کرد.  در این سانحه یک فروند بالگرد بدون سرنشین نیروی دریایی آمریکا اندکی بعد از برخاستن از عرشه کشتی جنگی «چارلستن»  به دلیل نقص فنی  به داخل دریا سقوط کرد. این ناو آمریکایی متعلق به ناوگان سوم نیروی دریایی آمریکا در شرق اقیانوس آرام بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.