انتقاد وزیرخارجه روسیه از سیاست جدید آلمان در قبال کشورش

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) گفت، برلین سیاست "مهار نظام مند" خود علیه مسکو را تشدید کرده اما روسیه همچنان آماده گفتگو است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خطاب به شرکت کنندگان اجلاس موسوم به "نشستهای روسیه-آلمان پوتسدام" اظهار کرد: روابط روسیه-آلمان یک دوره دشوار را تجربه می کند. ما قطعا باید توجه کنیم که برلین سیاستش برای مهار نظام مند روسیه را تقویت کرده است. کشور ما مرتبا از سمت ردیف بالاتر به عنوان نوعی تهدید برای امنیت اروپا به تصویر کشیده می شود.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، اتهاماتی بی اساس و پوچ علیه مسکو مطرح می شوند و برخی رسانه های آلمانی هر چه بیشتر ضدروسیه می شوند و در نتیجه آن کمبود اعتماد در حال افزایش بوده و روابط دوجانبه را تضعیف می سازد.

لاوروف با تاکید بر این که روسیه به دنبال تقابل نیست، گفت: مسکو برلین را به عنوان یک بازیگر بین المللی مهم دیده و با گفتگو مشکلی ندارد اما تنها با یک گفتگوی صادقانه و احترام آمیز برای دو طرف. ما می دانیم که مردم زیادی در آلمان وجود دارند که علاقه مند به توسعه روابط بر مبنای اصول برابر و در نظر گرفتن منافع یکدیگر هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.