به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آمریکا در حال انجام اقداماتی جدید برای سخت‌تر کردن کار داعش جهت انتقال پول است که شامل اهدا کنندگان از حامیان بین‌المللی از طریق ترکیه و سوریه می‌شود.

وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه تحریم‌هایی را علیه سه شخص حقیقی و یک کمپانی اعلام کرد که همگی آنها نقش‌های کلیدی در شبکه مالی غیر قانونی داعش دارند.

یکی از افراد تحریم شده "علا خنفورا" است که از کمپانی خدمات مالی مستقر در ترکیه برای انتقال هزاران دلار به عملیات داعش در سراسر سوریه استفاده می‌کند. مقام‌های خزانه داری آمریکا همچنین اعلام کردند، در ۲۰۱۷ و بار دیگر در ۲۰۱۹ وی به تسهیل انتقال پول بین رهبران ارشد داعش اقدام کرده بود.

تحریم‌های جدید همچنین شامل حال کمپانی "Al-Fay" می‌شود که سرویس خدمات پولی در ترکیه است و همچنین دو برادر به نامه‌های "ادریس الفای" و "ابراهیم الفای" هدف این تحریم‌ها هستند.

وزارت خزانه داری آمریکا گفته، ادریس الفای از این کمپانی برای انتقال کمک‌های مالی به اعضای داعش از جمله عملیات آنها در الهول در شمال شرق سوریه استفاده کرده است. وی اکنون در عراق و در بازداشت است.

ابراهیم الفای نیز به مدیریت کمپانی و ادامه ارسال پول به داعش در عراق و سوریه متهم است.

"آندریا گاکچی"، مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت آمریکا به تعهدش در قبال جلوگیری از انتقال پول به داعش و مقابله با شبکه‌های مالی تروریستی هر کجا که باشند، پایبند است.

این اقدام از سوی خزانه داری آمریکا با برگزاری جدیدترین نشست ائتلاف جهانی برای شکست گروه مالی داعش همزمانی داشت که هدفش کمک به اقدامات مشترک برای ریشه کنی کمک مالی به این گروه تروریستی است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای روز دوشنبه گفت: داعش همچنان فعال است و ارتباطاتش را با سیستم مالی حفظ می‌کند. در کشورهای سراسر خاورمیانه این گروه به سرویس‌های اصلی مالی تکیه کرده که به این گروه تروریستی اجازه می‌دهد تا نقل و انتقال پول را برایش انجام دهد. ائتلاف جهانی برای شکست داعش به هدف قرار دادن فعالیت‌های نامشروع مالی این گروه شامل پرداخت میلیون‌ها دلار به صورت وجه نقد ذخیره شده در سراسر منطقه خاورمیانه ادامه می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.