رویترز: آمریکا برای احیای برجام باید ۷۰۰ تحریم علیه ایران را لغو کند

به گزارش رویترز با شمارش تحریم‌هایی که وزارت خزانه‌داری آمریکا پس از خروج از برجام و احیای تحریم‌های برداشته شده اعمال کرده بود، گزارش داد که ترامپ بیش از ۷۰۰ شخص و نهاد ایرانی را مورد تحریم قرار داده است.

رویترز گزارش داد: ترامپ در این میان، دو دوجین موسسه حیاتی برای اقتصاد ایران از جمله بانک مرکزی و شرکت نفت ملی را مورد تحریم قرار داده و مطابق با قوانین آمریکا، تنبیهاتی را برای طرف‌های خارجی به دلیل حمایت از تروریسم یا اشاعه تسلیحاتی طراحی کرده است.


به نوشته رویترز، اگر بنا بر این باشد که ایران به صادرات نفت خود بپردازد، رفع بسیاری از این تحریم‌ها اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.
این خبرگزاری در گزارش خود نوشت: رفع این تحریم‌ها بایدن را هدف اتهاماتی از جمله نرمش در برابر تروریسم قرار می‌دهد اما اگر توافق هسته‌ای بخواهد احیا شود، رئیس‌جمهور آمریکا این ضربه سیاسی را خواهد خورد.

ادعای رویترز درباره تعداد نهادها و اشخاص مورد تحریم در حالی است که سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه پیشتر درباره سازوکار راستی آزمایی لغو تحریم‌ها و تضمین پایبندی به تعهدات آمریکا گفته بود: فهرست تحریم‌هایی که باید لغو شوند طولانی است و از هزار و ۵۰۰ تحریمی هم بیشتر است، هم شامل تحریم‌های موضوعی و هم تحریم‌های مربوط به افراد و موسسات می‌شود.

عراقچی تاکید کرد که آمریکا برای بازگشت به برجام باید این تحریم‌ها را یکباره لغو کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.