درخواست فوری سناتورهای آمریکایی درباره درگیری غزه

 شبکه خبری سی ان ان روز دوشنبه با اعلام اینکه نسخه‌ای از این بیانیه در اختیارش قرار گرفته است، نوشت که سناتور جان اوسوف از ایالت ویرجینیا که خود یهودی است، این بیانیه را پیش برده است.

آنها به دلیل "جلوگیری از کشتار بیشتر مردم و تشدید خشونت" خواستار آتش‌بس فوری در سرزمین‌های فلسطینی و مناطق اشغالی شدند.

این سناتورها در بیانیه خود آورده‌اند: "برای جلوگیری از جان‌باختن بیشتر غیرنظامیان و تشدید درگیری‌ها در اسرائیل و سرزمین‌های فلسطین ، ما خواستار آتش بس فوری هستیم."

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت فلسطین در غزه، روز یکشنبه در حالیکه شورای امنیت سازمان ملل متحد هم برای بررسی موضوع تنش اخیر در مناطق اشغالی تشکیل جلسه داده بود، مرگبارترین روز به دلیل حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اعلام شده است.

بیانیه مشترک سناتورهای دموکرات و دو سناتور مستقل که با حزب دموکرات انتخابات گروهی را تشکیل می دهند، حاکی از افزایش نگرانی در سنا از تشدید خشونت در خاورمیانه است.

درگیری‌های اخیر به دنبال تصمیم رژیم صهیونیستی برای اخراج ساکنان فلسطینی از منطقه شیخ جراح در قدس شرقی و یورش به مسجدالاقصی و نمازگزاران آن، شعله‌ور شد.

با این حال، کاخ سفید چه از نظر سیاست‌های یکجانبه خود و چه ممانعت از هر اقدامی در شورای امنیت، چراغ سبز اصلی را به رژیم صهیونیستی نشان داده است تا در این برهه حساس منطقه‌ای، دست به جنایتی دیگر بزند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در یک هفته، سه بار تشکیل جلسه داد که هر بار با پافشاری آمریکا بر سیاست حمایت بی چون وچرا از رژیم صهیونیستی، قفلی بر قفل‌های ناکارآمدی این شورا زده شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.