خودرو صدرنشین بازار سهام در روز یکشنبه

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی ۳ هزار واحد رشد کرد. اما در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز شنبه ۷۹۱ واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۸۰۴ واحد رسید. 

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات ۴ هزار و ۲۰۴ واحد نسبت به روز شنبه پائین آمد و در رقم ۴۱۰ هزار و ۷۰۳ واحد ایستاد. سقوط ۴ هزار واحدی شاخص هم وزن بیشترین میزان ریزش در ۶۴ روز معاملاتی گذشته از ۱۸ بهمن سال ۱۳۹۹ به این سو است. 

همچنین شاخص کل فرابورس ۱۱۳ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۶۶۷ واحد رسید.

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، ۷۳ نماد رشد قیمت داشتند که ۵۳ نماد بورسی و ۲۰ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۳۳۴ نماد کاهش قیمت داشتند که ۲۲۵ نماد بورسی و ۹۹ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۱۶ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۷۲ درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج پول حقیقی 

در روز یکشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی ۲۲۸ میلیارد تومان بود که نسبت به روز شنبه ۱۰۹ درصد افزایش یافته است. در معاملات امروز بیش ترین خروج پول حقیقی به سهام برکت (داروسازی برکت) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۲۵ میلیارد تومان بود. پس از برکت، وپاسار (بانک پاسارگاد) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

متن کامل این گزارش را با تیتر «سقوط بزرگ در بورس/ رکورد 64 روزه شکست + نمودار» در اقتصانیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.