افشای نقش نظامی امارات در حمله به غزه و قدس

منابع آگاه از همکاری نظامی امارات با رژیم صهیونیستی در تجاوز کنونی علیه نوار غزه و قدس اشغالی به دستور ولی‌عهد ابوظبی خبر دادند.

برخی منابع آگاه در یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از همکاری نظامی امارات با رژیم صهیونیستی در جنگی که علیه قدس اشغالی و نوار غزه آغاز کرده خبر می‌دهند.

پایگاه خبری «عدن نیوز» با انتشار این خبر نوشت که «الشاهین» یکی از کاربران معروف عمانی، طی پستی در توئیتر، در این‌باره نوشت: «پروازهای میان ابوظبی - دبی با تل‌آویو، طی روزهای اخیر به صورتی بی‌سابقه و استثنایی افزایش یافته است تا «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی بتواند از همپیمانانش در رژیم اشغالگر حمایت کند.»

وی در پستی دیگر می‌نویسد: «با وجود آن‌که بسیاری از اتباع آمریکایی و اروپایی [فلسطین اشغالی] را ترک کرده‌اند اما پروازهای تامین موشک و قطعات یدکی با ابتکار سخاوتمندانه شیخی که به کمک به تل‌آویو و نتانیاهو به هر قیمتی دستور داده، میان دو رژیم برادر ادامه دارد».

از سوی دیگر امروز، یک رسانه صهیونیستی فاش کرد که یک مقام ارشد امارات با هشدار به رهبران جنبش حماس، درباره سرنوشت پروژه‌های زیرساختی که امارات وعده اجرای آن در غزه را داده بود، تهدید کرده است.

وبگاه «News of Israel» نوشت که به دنبال عادی‌سازی روابط امارات با اسرائیل و امضای توافقنامه «ابراهام»، امارات به بهانه بهبود زندگی ساکنان نوار غزه با جنبش حماس در خصوص اجرای پروژه‌های زیرساختی احتمالی در غزه در تماس بود. 

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که پیش از آغاز دور جدید درگیری‌ نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان با فلسطینی‌ها، امارات همکاری تنگاتنگی را با رژیم صهیونیستی برای تصاحب املاک و مستغلات فلسطینی‌ها در قدس آغاز کرده بود. گزارش‌های زیادی از اقدام امارات در استفاده از شرکت‌های جعلی خارجی با هدف کمک کردن به دلالان داخلی و صهیونیست برای متقاعد کردن فلسطینی‌ها برای فروش و فریب آنها در دست است.

امارات و بحرین در اواخر دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»، با علنی کردن روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی، در کاخ سفید توافقنامه عادی‌سازی روابط با این رژیم امضا کردند.

اوضاع در فلسطین اشغالی از نزدیک به یک هفته پیش تا امروز بسیار بحرانی و پرتنش است. ماجرا از آنجا تشدید شد که نظامیان صهیونیست از صبح روز (۱۰ می)، مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشنیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

در پاسخ به این جنایات، نیروهای مقاومت فلسطین وارد عمل شدند.اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه از عصر روز تجاوز به مسجدالاقصی و پس از هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین تا این لحظه شاهد حملات راکتی و موشکی گسترده مقاومت است. ارتش صهیونیست نیز شماری از نیروهای ذخیره خود را فراخوانده و در حال بمباران کور مناطق مسکونی نوار غزه است.

 
 
 
 
 
 
 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.