تلاش اسرائیل برای توسعه روابط امنیتی با کشورهای عربی

بنی گانتس در هنگام بازدید از گذرگاه مرزی بین فلسطین اشغالی و غزه، گزارش اخیر رادیو  «کان» رژیم صهیونیستی را که می‌گوید اسرائیل در حال بررسی انعقاد قرارداد دفاعی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است، کم اهمیت خواند؛ اما گفت که تلاش‌ها برای توسعه روابط امنیتی جریان دارد.

وی افزود: فکر نمی‌کنم که این توافقنامه دفاعی خواهد بود؛ اما ما با هر کشوری که با آن روابط داریم، روابط دفاعی برقرار خواهیم کرد. ما به دنبال ایجاد ترتیبات ویژه امنیتی هستیم و می‌توانیم روابط خود را در چارچوب این قرارداد ادامه و توسعه دهیم.

گانتس اما از توضیح بیشتر درباره ماهیت آنچه که او ترتیبات ویژه امنیتی خوانده خودداری کرد.

پیش تر خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های عبری‌زبان فاش کرد که اسرائیل در حال مذاکراتی با سه کشور عربی عربستان، امارات و بحرین برای تشکیل یک ائتلاف نظامی است.

شبکه تلویزیونی "آی ۲۴ نیوز" رژیم صهیونیستی فاش کرد که تل آویو  تلاش دارد تا یک ائتلاف امنیتی – دفاعی شبیه سازمان پیمان آنتلانتیک شمالی (ناتو) ایجاد کند و امارات، عربستان و بحرین شرکای اسرائیل در این پیمان خواهند بود.

این ائتلاف درحالی مطرح می‌شود که کشورهای عربی چشم خود را به روی اسرائیل به عنوان رژیمی که بسته‌اند که منبع زرادخانه هسته‌ای در منطقه خاورمیانه و مهم‌ترین تهدید منطقه به شمار می‌رود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.