محسن هاشمی: شهرداری با ورود به خرید واکسن دچار بحران می‌شود

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: واکسیناسیون امری ملی است و باید این طرح به صورت ملی پیگیری شود.

محسن هاشمی در دویست و نودو چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدتی بود واکسیناسیون رانندگان تاکسی پیگیری می‌شد و این مورد با ستاد کرونا تهران دنبال شد و گفتند وقتی صحبت از تاکسیرانان می‌شود باید به همه تاکسیرانان در کل کشور اشاره شود. اگر لازم است این کار دنبال شود باید نامه‌ای برای کل رانندگان تاکسی تهیه شود. البته به تاکسی‌های اینترنتی هم اشاره شده است و تعداد آن‌ها نیز بسیار زیاد است. در تهران در حدود ۳۰۰ هزار تاکسی با احتساب تاکسی‌های اینترنتی فعال هستند که شناسایی آن‌ها مشکل است و اگر بخواهیم این مساله را پیگیری کنیم با طرح این مساله مشکل حل نمی‌شود. 

وی افزود: در نتیجه معاونت حمل ونقل و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا اقدام کنند و طرحی را آماده کنند که ابعاد مختلف آن تعیین شده باشد و آن را برای ستاد کرونا بفرستند تا در نوبت قرار گیرند. 

وی درخصوص تامین واکسن توسط شرکت‌های خصوصی گفت: این مساله هنوز در کشور جواب نداده است و در ستاد کرونا این موضوع به بحث گذاشته شد و نماینده اتاق بازرگانی در این نشست گزارش دادند که وقتی اعلام شد بخش خصوصی برای تامین واکسن ورود کند درخواست واکسن در دنیا از طریق ایران بسیار زیاد شده است و شرکت ها از طریق دلال‌ها تماس‌ می‌گیرند.این در حالی است که اکنون ۲۰۰ میلیون واکسن تقلبی در دنیا وجود دارد و تشخیص آن برای کشور مشکل شده است. از طرفی با توجه به افزایش تقاضا از طریق بخش خصوصی قیمت‌های ارائه شده به ایران  توسط فروشندگان را بالا برده است. 

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: در مجموع این موضوع را به صلاح ندانستند و صحبت‌های تندی هم بین نماینده اتاق بازرگانی و مسئول تامین واکسن انجام شد و با توجه به شرایط به نظر می‌رسد این مسیر در کشور جواب نمی‌دهد و بهتر است هرچه سریعتر طرحی را برای تاکسیران‌های کشور تهیه کنیم و به ستاد ارسال کنیم تا در اولویت دریافت واکسن قرار گیرند.

محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران نیز گفت: واکسیناسیون امری ملی است و باید این طرح به صورت ملی پیگیری شود. با توجه به مشکلاتی که در واردات برای بخش خصوصی ایجاد شده و موضوع خرید واکسن توسط این بخش با تردید همراه شده، لذا شهرداری نیز با ورود به این بحث دچار بحران می‌شود و بهتر است وارد این رویه نشود و با همان روشی که کشور برای واکسیناسیون در نظر گرفته، حرکت کند. 

وی درباره رد صلاحیت اعضای شورای شهر تهران در انتخابات شوراها نیز گفت: انتخابات شوراها در کنار انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و وجود آن باعث می‌شود مشارکت بالا برود. اگر نگاه حذفی در رقابت داشته باشیم باعث می‌شود تعداد شرکت کنندگان کاهش یابد و به منویات مقام معظم رهبری عمل نمی‌شود، لذا باید از منظر ملی به آن نگاه کنیم و انتخابات شوراها را پرشور کنیم. یکی از جنبه‌های پرشور شدن انتخابات شوراها رقابت سالم است.

به گفته وی، متاسفانه رد صلاحیت‌هایی  اتفاق افتاد و پس از اعتراض، بخشی از اعضای شورا تایید صلاحیت شدند اما صلاحیت ۵ نفر از اعضای شورای شهر هنوز تایید نشده است. در حال پیگیری و مذاکره با اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات هستم و امیدوارم این مشکل در تهران و در باقی شهرها حل شود. 

وی ادامه داد: شورای شهر پنجم یکی از شوراهایی بوده است که به ویژه در منویات مقام معظم رهبری بسیار درست عمل کرده است. برای مثال نظرات ایشان در مورد فضای سبز و باغات تهران دقیقا عمل شده است در حالی که در شورای شهر و شهرداری قبلی این اتفاق رخ نداده است. همچنین در زمینه شهرفروشی منویات ایشان به شدت و درست عمل شده است. همچنین شفافیت را به خوبی انجام دادیم. موارد بسیاری است که در جهت اهداف نظام خوب عمل شده است و درست نیست که در رقابت‌های سیاسی زحمات شورای شهر تهران را زیر سوال ببریم. 

وی تاکید کرد: از طرفی نباید بدون دلیل صلاحیت افراد را رد کرد به ویژه در برخی بندهایی که لایق این موضوع نیستند و قطعا این موضوع را پیگیری جدی خواهم کرد و تا مقامات بالای هیات نظارت خواهم رفت تا صلاحیت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر نیز تایید شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.