از بازار خودروهای کارکرده چه خبر؟

گریت وال C۳۰ یک خودرو کوچک چینی است که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و در سال ۱۳۹۳ توسط راین خودرو به بازار ایران راه پیدا کرد. این خودرو با نام ولیکس C۳۰ هم شناخته می‌شود و در تعداد محدودی در ایران عرضه شد.

این خودرو به یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر مجهز شده که قادر است ۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این خودرو ،در حال حاضر در مدل‌های دستی و اتوماتیک در نسخه‌های دست دوم به فروش می‌رسد.

اما در خصوص تجهیزات رفاهی، ارزیابی های نشان می دهد گریت وال C۳۰ از امکانات رفاهی نسبتا خوبی برخوردار است که از جمله آنها می‌توان به سیتسم صوتی مجهز به ۶ بلندگو، ایموبلایزر، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های جانبی تاشو برقی و موارد دیگر اشاره کرد.

اقتصاد نیوز در گزارشی به برآوردهای این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

گریت

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.