مشورت محسن هاشمی با جهانگیری درباره حضور در انتخابات

فواد صادقی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از نزدیکان به محسن هاشمی، درباره حضور وی در عرصه انتخابات، با حضور در اتاق سیاست در ایران در کلاب هاوس گفت: درباره وضعیت اصلاح‌طلبان مشکل عمومی وجود دارد و در سازوکار جبهه اصلاحات تغییراتی صورت گرفت که کار را مشکل می‌کند.

وی افزود: در ابتدا مقرر بود هر فردی که ۱۰ شخصیت حقیقی یا حقوقی وی را پیشنهاد دادند، کاندیدای بالقوه باشد و در رای‌گیری اگر یک سوم آرا را به دست می‌‌آورد به عنوان کاندیدای مقدماتی در نظر گرفته می‌شد. پس از رای گیری فقط ۷ کاندیدای جبهه از ۱۴ نفر آرایشان بالای یک سوم بود و پیشنهاد شد هر ۱۴ نفر برنامه ارائه دهند و در زمان رای گیری، رای گیری به تعویق افتاد.

صادقی با بیان اینکه الان مشکلی که وجود دارد این است که رای گیری بعد از ثبت نام و قبل تایید صلاحیت‌ها باشد و در وسط مرحله ثبت‌نام وضعیت‌شان مشخص می‌شود، اظهار داشت: غیر از آقای تاجزاده که امیدی به تایید صلاحیت ندارد، ۶ نفر دیگر در صورتی که دو سوم رای را کسب نکنند یا باید انصراف دهند یا مستقل به صحنه بیایند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: مشورت هایی شده که این مشکل حل شود و اعلام رای دو سوم به بعد تایید صلاحیت موکول شود و یا به نظرسنجی‌ها موکول شود. این مشکلی است که برای ۵ کاندیدا منهای آقای تاجزاده که احتمالا ردصلاحیت می‌شود و آقای ظریف که اعلام انصراف داده پیش می‌‌آید. احتمالا این ۵ نفر در روز شنبه تصمیم می‌گیرند که می‌‌‌آیند یا خیر.

وی افزود: آقای هاشمی هم یکی از این ۵ نفر است که وضعیت‌شان باید بررسی شود و احتمالاً روز شنبه به جمع بندی می‌رسند و مشورت هایی با جهانگیری و برخی اصلاح طلبان داشته و تا روز شنبه نظرشان را اعلام می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.