سخنگوی قوه قضاییه: نازنین زاغری در حال حاضر آزاد است

 در نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه سئوالی درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا و به خصوص وضعیت نازنین زاغری، متهم امنیتی ایرانی-انگلیسی مطرح شد.

اسماعیلی گفت: در ارتباط با موضوع تبادل بایستی اشاره کنیم در خصوص تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا هیچ موضوعی به قوه قضاییه منعکس نشده است. کسانی که در ایران پرونده اتهامی و محکومیت دارند، تصمیم گیر نهایی در این ارتباط قوه قضاییه است. برای این موضوع، فرآیندی قائل هستیم و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درخواست و موضوعات درباره تبادل زندانیان را کارشناسی و اظهارنظر کند. در قوه قضاییه در این باره به ما تقاضایی واصل نشده است. چنانچه تقاضایی باشد

او ادامه داد: خانم نازنین زاغری یک پرونده محکومیت قبلی داشت که محکومیت قبلی او به اتمام رسیده است. او باید از جمهوری اسلامی ایران تشکر کند که بخشی از محکومیت را بیرون از زندان و در محل اقامت خودش به دلیل کرونا سپری کرد. این اقدام بیانگر خیرخواهی و اقدامات بشردوستانه قوه قضاییه است که یک محکوم امنیتی در ایام کرونا در خارج از زندان و در محل اقامت خود و تحت نظارت سامانه الکترونیکی به سر می برد. این فرد با قرار تامین آزاد است و هیچ محدودیتی هم ندارد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: او در محل اقامت خود است و ارتباطات معمول خود را در داخل و خارج از کشور دارد. درباره اتهامات جدید او منتظر رای دادگاه تجدیدنظر هستیم. امیدواریم اروپاییان مشابه این اقدامات را درباره اتباع کشور ما که در زندانهای آنها بازداشت هستند انجام دهند. رفتارهای غیرقانونی اروپاییان درباره بازداشت شدگان ایرانی را شاهدیم و بارها درباره این رفتارهای غیرانسانی تذکر داده ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.