او در توئیت دیگری نوشت: هنوز پیشرفت بزرگی حاصل نشده است اما ما از همه طرف دلایلی برای خوش بینی محتاطانه داریم. از جمله ایران و آمریکا با وحدت هدف نشان می دهند که اجرای کامل توافق هسته ای توسط همه طرفها است.

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی روز گذشته نیز در توئیتی خاطرنشان کرده بود که برجام مخالفان بسیار زیادی دارد که کاملا نمی توانند راهکار جایگزین قابل اجرا برای این توافق پیشنهاد کنند.

 اولیانوف به شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران تاکید و این سوال رت مطرح کرد که آیا ادامه سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران نبود که منجر به خروج برنامه هسته ای ایران از مرزهای پیش از برجام و رشد تنش ها در منطقه خلیج فارس شد؟  

 چندی پیش نیز اولیانوف با اشاره به اشتباهات گذشته آمریکایی ها در قبال توافق برجام اعلام کرد: استدلال های مخالفان برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران را نمی توان جدی گرفت.

سفیر و نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین همچنین  ابراز امیدواری کرده است  که پیشرفت مذاکرات کارشناسی برجام در وین منجر به گشایش در نشست آتی کمیسیون مشترک شود.

وی دو روز پیش گفته بود: به احتمال قوی نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام ۱۴ آوریل در وین برگزار می‌شود. امیدوارم که تا آن زمان تمام اعضای برجام و آمریکا اقدامات صورت گرفته در هفته جاری را مورد بررسی قرار داده و موضع خود را بیشتر باز کنند تا مذاکرات سرعت بخشیده شود.

دومین جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که از روز سه شنبه هفته گذشته در وین از سر گرفته شده بود، در روز جمعه برگزار شد. ارائه گزارش رایزنی‌های فنی صورت گرفته در جلسات گروه های کارشناسی “لغو تحریم“ و “هسته‌ای” مهمترین دستورکار این نشست بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.