دیدار پرسپولیس و سپاهان برنده نداشت

 در حساس‌ترین  دیدار هفته بیست و دوم لیگ برتر ایران، سپاهان و پرسپولیس از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به میدان رفتند که این دیدار در اواخر مسابقه با تساوی یک بر یک تمام شد.

عیسی آل‌کثیر در دقیقه ۵۵ برای پرسپولیس و محمد محبی در دقیقه ۸۷ برای سپاهان گل زدند.

با این نتیجه، سپاهان با یک بازی بیش‌تر و با ۴۱ امتیاز در صدرجدول قرار گرفت. پرسپولیس هم با یک بازی کم‌تر نسبت به رقیب خود، با ۳۸ امتیاز جایگاه دوم را اشغال کرد.

نیمه اول

دو تیم بازی را با میل به بازی هجومی و پر برخورد آغاز کردند و هیچ تلاشی برای حفظ جریان بازی در وسط میدان وجود نداشت اما در همان دقایق ابتدایی، دو بازیکن از سپاهان و پرسپولیس کارت زرد گرفتند. پرسپولیس رفته رفته جریان بازی را در اختیار گرفت و در دقیقه ۱۷، روی یک کار تیمی، ترابی در موقعیت مناسب قرار گرفت اما شوت او از مقابل محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه عبور کرد.

در دقیقه ۱۹ موقعیت سپاهان هم از راه رسید و ارسال اسماعیلی‌فر به روی دروازه با ضربه سر محمد محبی روی سر سیامک نعمتی، با فاصله از کنار دیرک دروازه حامد لک به اوت رفت ولی خطرناک‌ترین و بهترین موقعیت این دیدار را پرسپولیسی‌ها روی یک کار تیمی بسیار جالب خلق کردند. همکاری امیری و عالیشاه و ارسال توپ به مقابل محوطه جریمه با ضربه بغل پای پهلوان به اوت رفت تا این موقعیت بسیار خوب گلزنی از دست برود.

با مصدومیت زودهنگام عالیشاه که دونده‌ترین بازیکن سرخپوشان در زمین بود، عیسی آل‌کثیر در دقیقه ۳۰ به جای او وارد زمین شد. در دقیقه ۳۳، یک بار محمد محبی به سمت دروازه لک شوت زد که به بیرون رفت و یک بار هم مغانلو به سمت دروازه سپاهان شوت که ضربه او کم جان و زمینی بود و نیازمند این توپ را دفع کرد.

در دقیقه ۳۳، روی موج حمله‌ای از سوی سرخپوشان و با پاس ترابی، پهلوان در موقعیت تک به تک به توپ ضربه زد و نیازمند جلوی ورود آن به دروازه را گرفت ولی در ادامه برخورد نسبتا شدیدی میان این دو بازیکن شکل گرفت و هر دو برای دقایقی مصدوم بودند. دقایقی بعد باز هم پیام نیازمند ناجی دروازه سپاهان شد و دو بار متوالی شوت مغانلو و آل‌کثیر را دفع کرد تا هم‌چنان دروازه زردپوشان بسته بماند.

در دقیقه ۳۸ و روی ضد حمله، سپاهان هم خودی نشان داد ولی این بار هم ضربه نهایی بازیکنان سپاهان در داخل چارچوب نبود. یک دقیقه بعد برخوردی در داخل محوطه جریمه سپاهان ایجاد شد که مغانلو در تقابل با مدافعان حریف زمین خورد و اعتقاد به پنالتی داشت اما نظر داور متفاوت بود.

نیمه دوم

بازی در این نیمه هم پایاپای آغاز شد و موقعیت چندان خاصی خلق نشد. در دقیقه ۵۵ پرسپولیس گل زد. ارسال کرنر به روی دروازه سپاهان و قیچی برگردان ناقص کامیابی نیا از کنار دیرک به مقابل محوطه جریمه افتاد و آل کثیر هم با قدرت توپ را به تور دروازه سپاهان دوخت.

در دقیقه ۵۷، سپاهان برای جبران گل پیش آمد ولی شوت محکم و موجی نورافکن در آغوش لک قرار گرفت. دو دقیقه بعد باز هم نورافکن موقعیتی را خلق کرد که شهباززاده یک قدم عقب بود و این توپ به اوت رفت. در دقیقه ۶۴ اشتباه حامد لک در کنترل توپ، می توانست به گل نخست سپاهان منجر شود اما اشتباه بازیکن حریف و در ادامه دفع تو توسط مدافعان پرسپولیس، دروازه شاگردان گل‌محمدی را نجات داد. این توپ در ادامه منجر به ضد حمله سریعی برای پرسپولیس شد ولی آل کثیر در حالی که می‌توانست پاس دهد، توپ را لو داد.

در دقیقه ۶۵، حرکت پا به توپ حسینی به داخل محوطه جریمه پرسپولیس با تکل نوراللهی متوقف شد. در این صحنه سپاهانی‌ها اعتقاد به پنالتی و برخورد پای نوراللهی با حسینی داشتند که داور تصمیم متفاوتی گرفت.

در ادامه نویدکیا تمام مهره‌های نفوذی خود از جمله استنلی کی‌روش را به بازی فرستاد ولی موقعیت‌های این تیم برای تهدید دروازه پرسپولیس کافی نبود. در دقیقه ۸۷ بالاخره دروازه پرسپولیس با برخورد به بازیکن خودی گل شد. ارسال به روی دروازه، کنترل توپ توسط کی‌روش و شوت محبی در مسیر دروازه به نعمتی خورد و به گل نخست سپاهان تبدیل شد.

بازی در ادامه کم افت و خیز بود و گلی در بر نداشت و در نهایت با تساوی یک بر یک تمام شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.