جزئیات حمله سایبری به بزرگ‌ترین خط لوله انتقال سوخت در آمریکا

به گزارش بیزینس اینسایدر، شرکت کلونیال آمریکا اعلام کرد، به خاطرحمله سایبری بزرگ‌ترین خط لوله انتقال سوخت در این کشور را بسته است.

شرکت کلونیال پایپلاین که بزرگ‌ترین خط لوله انتقال سوخت در آمریکا را در اختیار دارد، به خاطر یک حمله سایبری گسترده فعالیت خود را متوقف کرده است.

این شرکت شب گذشته اعلام کرد که این حمله سایبری با هدف باج‌گیری انجام شده است. البته شرکت اپراتور جزئیات بیشتری درباره این حمله و یا اینکه چه کسی پشت این حمله سایبری بوده است را ارائه نداده است.

کلونیال، طی بیانیه خود اعلام کرد که پس از آنکه متوجه شده قربانی یک حمله سایبری در روز جمعه شده، برخی از سامانه‌های خود را خاموش کرده و انتقال سوخت از طریق خط لوله کلونیال را متوقف کرده است. 

این شرکت همچنین از یک موسسه امنیت سایبری نیز کمک گرفته است. 

این بیانیه می‌افزاید: در عین حال تمرکز اولیه ما روی ازسرگیری ایمن و بهینه فعالیت‌هایمان و بازگشت به شرایط نرمال است.

خط لوله کلونیال بزرگ‌ترین خط لوله انتقال سوخت در آمریکا به شمار می‌رود که نیمی از سوخت مورد نیاز مردم در شرق آمریکا را تامین می‌کند. 

شرکت کلونیال بزرگ‌ترین تامین کننده فرآورده‌های پالایشی در آمریکا به شمار می‌رود و از طریق مجموعه خطوط لوله خود روزانه ۱۰۰ میلیون گالن بنزین، دیزل، سوخت هواپیما و نفت سفید را از هیوستون تگزاس به منطقه نیویورک در یک شبکه ۵۵۰۰ مایلی انتقال می‌دهد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.