هشدار جدی پلیس نسبت به کلاهبرداری صرافان تقلبی

پلیس پایتخت با صدور اطلاعیه نسبت به کلاهبرداری صرافی‌ها و کیف‌ پول‌های تقلبی هشدار داد و نوشت: سرمایه‌گذاری مردم در ارزهای دیجیتال، شیوه‌های کلاهبرداران در فضای مجازی را نیز تغییر داده است.

کلاهبرداران با ایجاد صرافی‌های تقلبی، صفحات جعلی فیشینگ و یا تیم های پشتیانبی تقلبی در صدد کلاهبرداری و سرقت از حساب های بانکی شهروندان هستند.

نوسانات بازار سرمایه‌گذاری و شرایط اقتصادی کشور، مردم را به سمت سرمایه‌گذاری ارزی دیجیتال سوق داده است؛ کلاهبرداران نیز با اطلاع از این موضوع مسیر حرکت خود را تغییر داده و اقدام به کلاهبرداری از هموطنان با عنوان "سرمایه گذاری ارز دیجیتال" می‌کنند که می‌توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

صرافی‌ها و کیف پول‌های تقلبی: دنیای ارزهای دیجیتال پر از صرافی‌های متقلبی است که یک‌ شبه به‌ وجود می‌آیند و ناپدید می‌شوند. در مورد استفاده از این صرافی‌ها باید به‌شدت جانب احتیاط را رعایت کنید، زیرا ممکن است ارزهای دیجیتال یا پول نقدتان را به سرقت ببرند.

صفحات جعلی و فیشینگ: کلاهبرداران در این نوع حمله، آدرس وب‌سایتی را به اشتراک می‌گذارند که دقیقاً مشابه وب‌سایت اصلی یا وب‌سایت جدیدی است که اطلاعات محرمانه شمارا ضبط و سپس از آن‌ها برای هک‌کردن سایر حساب‌ها استفاده می‌کند.

تیم‌های پشتیبانی تقلبی: نوع دیگری از حملات فیشینگ و کلاهبرداری، هنگامی اتفاق می‌افتد که کلاهبرداران ادعا می‌کنند تیم پشتیبانی صرافی خاص هستند و از شما اطلاعات شخصی، واریز وجوه یا رمز عبور را درخواست می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.