خبر مهم عراقچی درباره تمدید همکاری ایران با آژانس

عراقچی به خبرنگار ان اچی کی ژاپن در وین گفته است ایران امیدوار است پیشرفت های کافی در روند مذاکرات وین صورت گیرد تا دیگر نیازی به طرح موضوع تمدید  همکاری های با آژانس نباشد.

اخیرا نیز خانم وندی شرمن جانشین وزیر خارجه آمریکا در گفت و گو با اندیشکده شورای آتلانیتک با بیان اینکه  در مذاکرات وین پیشرفت‌هایی حاصل شده است اما هنوز مسیری طولانی برای انجام این کار وجود دارد، گفت: امیدوارم که بتوانیم به تفاهم برسیم تا توافقنامه فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در پایان ماه مه منقضی می‌شود، بتواند تمدید شود.

عراقچی در گفت و گو با ان اچ کی  ابراز امیدواری کرده با پیشرفت کافی در مذاکرات کنونی در وین ، دیگر نیازی به تمدید مهلت بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود نداشته باشد، اما تهران در صورت نیاز تمدید این مهلت را در زمان مناسب بررسی خواهد کرد. 

به گزارش ان اچ کی ، تهران اعلام کرده که در صورت پیشرفت نکردن مذاکرات در باره لغو تحریم های ایالات متحده و دیگر مسائل تا اواخر مه (۳۱ اردیبهشت ماه)، به همکاری با آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته ای، پایان خواهد داد.

ان اچ کی افزود: گمان می رود که عراقچی و رافائل گروسی مدیرکل آژانس در دیدار روز پنجشنبه در مقر این سازمان در وین، در این باره رایزنی کرده باشند.

گروسی در آوریل گفته بود در صورتی که طرفهای برجام نتوانند در مذاکرات جاری در وین به توافقی دست یابند، شاید نیاز به مذاکره دوباره با تهران در این باره وجود داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.