ردپای کرونای آفریقایی در هرمزگان

دکتر فاطمه نوروزیان افزود:  ۱۵ اردیبهشت پنج بیمار مبتلا به کرونا در هرمزگان جان باختند و شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۱۶۸ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه اکنون در مجموع ۴۴۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، تصریح کرد: از مجموع بستری ها، ۷۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۳ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی با اشاره به اینکه اکنون شش هزار و ۶۹ بیمار مبتلا به کرونا نیز در قرنطینه خانگی هستند، اظهار کرد: ۳۵ مورد مشکوک به کرونای آفریقای جنوبی در هرمزگان شناسایی شده اند که ۵ مورد قطعی از شهرستان پارسیان در غرب هرمزگان هستند.

نوروزیان با بیان اینکه بخش کوشکنار شهرستان پارسیان قرنطینه شده است، اضافه کرد: یکی از ۳۵ نفر به بندرعباس نیز تردد داشته است و یکی از این افراد نیز از شهرستان بندرلنگه است.

وی با بیان اینکه موارد مشکوک نیز با مواردی که نوع ویروس آن‌ها آفریقای جنوبی است در ارتباط بوده اند، خاطرنشان کرد: در حال شناسایی افرادی که با این ۳۵ نفر در ارتباط بوده اند هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان عنوان کرد: آزمایشات بیماران شهرستان‌های دیگر هرمزگان نیز بررسی شده، اما تاکنون مواردی از این نوع ویروس مشاهده نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.