هشدار؛ خطر ابتلا به کرونا بسیار نزدیک است!

خدابخش مرادی نافچی، روز شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی و روابط عمومی های استان زنجان که در محل استانداری زنجان برگزار شد، افزود: باید از تمام ظرفیت ها و فرصت ها برای دادن پیام هشدار باش و عمل جدی تر به پروتکل های بهداشتی، به مردم و جامعه استفاده شود.

وی با بیان اینکه کشور و به تبع آن استان زنجان به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت هشدار قرار دارد و چندین شهرستان این استان قرمز هستند، افزود: از امروز به مدت ۱۰ روز محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی و در مشاغل ۲، ۳ و ۴ توسط دستگاه نظارتی این استان بطور جدی اعمال خواهد شد و در صورت مشاهده متخلفان نیز با آنان برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

مرادی با اشاره به اینکه تا به امروز در سطح کشور بیش از ۲ میلیون نفر به این بیماری ابتلا و بیش از ۶۶۴ هزار مرگ و میر ناشی از بیماری ویروس کرونا اتفاق افتاده است،  افزود: بیمارستان های موسوی، ولیعصر، ارتشر، امام حسین و امید این استان از وجود بیماران مبتلا به این ویروس پر شده و یا در آستانه پیک هستند.

وی تصریح کرد: عوامل مختلف و موثری در این امر دخیل هستند که ورود ویروس کرونا انگلیسی، عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی، انجام سفرها و دورهمی ها ازجمله این عوامل است که باعث شده تا کشور و استان زنجان دچار شرایط سخت و دشوار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: بر اساس مصوبه ای که در ۲ جلسه قبلی ستاد ملی کرونا در هر دستگاه ادرای و اجرایی استان زنجان، قرارگاه عملیاتی رعایت پروتکل های بهداشتی برای خدمت دهندگان وخدمت گیرندگان باید ایجاد شود و انتظار می رود مدیران روابط عمومی ها این را پیگیر باشند.

مرادی با تاکید براینکه نمی توان به مردم گفت باید پروتکل های بهداشتی ا رعایت کنید اما خود دستگاه‌ها اداری و اجرایی آن را رعایت نکنند،  افزود: اگر رعایت پروتکل ها در زندگی اجتماعی، شخصی و فعالیتهای بیرونی و ادارات به زیر ۹۰ درصد تنزل یابد در این صورت میزان جمعیت ابتلا به این بیماری منحوس نیز افزایش می یابد و لازم است مدیران دستگاه ها، اصحاب رسانه و روابط عمومی ها بر موضوع اطلاع رسانی مبنی بر رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و اجتماعی و استفاده از ماسک به شکل جدی از سوی شهروندان، کار کنند.

وی با بیان اینکه تمامی تجمعات، فعالیت مشاغل ۲، ۳ و ۴ و دورهمی ها در وضعیت کرونایی قرمز و نارنجی، ممنوع است و باید مراجع ذیربط با خاطیان برخورد قانونی داشته باشند، اظهار داشت: افردای که از استان سفر کرده و تست PCR مثبت دارند اول از همه باید از سفر و دورهمی ها به جد پرهیز کنند و به همین خاطر نیز به دانشگاه علوم پزشکی استان ماموریت داده شده است که اگر اینگونه افراد قرنطینه و پروتکل ها را رعایت نکنند به منظور اعمال قانون به مرجع قضایی معرفی شوند.

مرادی، افزود: جامعه را باید در مقابله و پیشگیری از این بیماری منحوس، حساس‌تر کرد و مدیران روابط عمومی تمامی دستگاه های اداری و اجرایی استان زنجان مکلف هستند اطلاع رسانی لازم و دقیق را در دستگاه مربوطه و محیط پیرامونی (جامعه) انجام دهند تا با آگاهی بخشی بهتر و بیشتر روند ابتلا افراد به این بیماری سیر نزولی یابد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه عای نبودن وضعیت، تقاضای بیمارستان صحرایی برای این استان شده است، اظهار داشت: شوند سالم، محور توسعه است و به همین علت باید پروتکل های با جدیت هرچه تمام رعایت شود.

مرادی با تاکید براینکه باید کمیته اقناع سازی، نظارت و اطلاع رسانی در دستگاه های اداری و اجرایی شکل گیرد و عملیاتی شود، تصریح کرد: سلامت مردم و جامعه بسیار حائز اهمیت است و باید یقین بدانیم که تهدید بیخ گوش ما است و برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا که در حال حاضر سیر صعودی پیدا کرده است باید از تمام فرصت ها، امکانات و توان نیروی انسانی بهره وافر گرفته شود.   

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.