مردی که همسرش را بخاطر اینستاگرام طلاق داد!

مردی که همسر اولش را به‌دلیل عضویت در اینستاگرام طلاق داده بود، از همسر دومش نیز به دلیلی مشابه شکایت کرد و خواستار جدایی از او شد.

این مرد گفت: با همسر اولم زندگی خوبی داشتم تا اینکه از پیام‌های خصوصی در گوشی‌اش متوجه شدم همسرم در اینستاگرام یک صفحه مخفی دارد. نتوانستم تحمل کنم و دیگر به ادامه زندگی با او فکر نکردم و به زندگی مشترک با او برای همیشه پایان دادم. چند ماه شوکه بودم و دلم نمی‌خواست کسی را ببینم. از شبکه‌های مجازی متنفر شدم. یک گوشی ساده خریدم تا خودم هم نتوانم شبکه‌ای را روی گوشی‌ام نصب کنم. بعد از گذشت چند سال تصمیم به ازدواج مجدد گرفتم.

این مرد ادامه داد: وقتی با همسر دومم آشنا شدم، همه داستان زندگی خود را برایش تعریف کردم و به او گفتم چقدر از این شبکه‌ها بیزار هستم و اگر می‌خواهد همسرم شود، باید از شبکه‌های مجازی فاصله بگیرد و با این شرط، پیشنهاد ازدواجم را قبول کرد و زندگی مشترکمان را آغاز کردیم. ما هیچ اختلافی با هم نداشتیم، اما همسرم تمام حرف‌ها و قول و قرارهایش را زیر پا گذاشت. یک‌بار به من گفت دوست دارد صفحه‌ای در اینستاگرام برای خودش باز  کند. همان موقع باز به او گوشزد کردم که اجازه این کار را ندارد. حرفش خیلی ذهنم را مشغول کرده بود تا اینکه مدتی بعد متوجه رفتارهای مشکوک او شدم. برای همین یک روز گوشی دوستم را قرض گرفتم و با پیج اینستاگرام او، اسمش را جست‌وجو کردم. بعد از یک جست‌وجوی ساده صفحه‌اش را دیدم، خیلی شوکه شده بودم. باورم نمی‌شد او خواسته من را زیر پا گذاشته باشد و برای خودش صفحه شخصی داشته باشد. ما مشکل جدی با هم نداشتیم، اما با این کار، من را نسبت به خودش بی‌اعتماد کرد و برای همین تصمیم به جدایی از او را دارم. من در زندگی مشترک با همسر اولم به اندازه کافی عذاب کشیدم و نمی‌خواهم دوباره آن عذاب‌ها را تحمل کنم. من دیگر راضی به ادامه زندگی با او نیستم.

آذر هادی‌پور، کارشناس مرکز مشاوره آرامش پلیس استان قزوین، درباره چنین پرونده‌هایی گفت: یکی از پدیده‌هایی که در سال‌های اخیر تقریبا تمامی جوامع را متأثر کرده، شبکه‌های اجتماعی مجازی است. این شبکه‌ها در کنار برخی از کارکردهای مثبت، در نتیجه استفاده‌نکردن درست برخی از افراد، توانسته‌اند آسیب‌هایی در روابط بین زوجین و گسترش دوستی‌های مجازی و انحرافات ایجاد کنند. یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین آسیب‌های حضور اعضای خانواده در فضای مجازی، آن است که پس از مدتی که از حضور زوج‌ها در فضای مجازی گذشت، یکی از زوجین سراغ دایره دوستان جنس مخالف خود در دوران قبل از ازدواج می‌رود. در اکثر قریب به اتفاق این تماس‌ها، روابط عاطفی خانواده به هم می‌ریزد. به‌منظور مصون‌ماندن از تهدیدها و آسیب‌های احتمالی استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی و در عین حال در راستای بازنماندن از تکنولوژی‌های نوین جهانی، پیشنهاد می‌شود خانواده‌ها آموزش لازم و کافی پیش از ورود به شبکه‌های اجتماعی را فراگیرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.