زهرا امام روانشناس و مشاور درباره چگونگی رفتار با همسری که نمی‌خواهد تغییر کند، اظهار کرد: زوجین در زندگی مشترک باید بتوانند با یکدیگر صحبت کنند و فضایی مملو از آرامش را ایجاد کنند.

این روانشناس بیان کرد: متأسفانه گاهی اوقات شاهد این موضوع هستیم که یکی از زوجین قصد تغییر طرف مقابل را دارد که این باعث تنش و بر هم خوردن آرامش در زندگی مشترک می‌شود.

او افزود: نکته قابل توجهی که در بسیاری از موارد افراد از آن غافل می‌شوند این است که آن‌ها قادر به تغییر همسرشان نیستند و باید واکنش‌های خود را در مقابل همسرشان تغییر دهند.

امام درباره راهکارهای تغییر واکنش در مقابل همسر گفت: همسرتان را همان گونه که هست بپذیرید، سعی کنید از یک مشاور کمک تخصصی بگیرید تا از افسردگی و طلاق عاطفی جلوگیری شود و برای خودتان مشخص کنید که دقیقا با کدامیک از رفتار‌های همسرتان کنار می‌آیید و کدامیک از رفتارش را نمی‌توانید تحمل کنید.

این روانشناس ادامه داد: سعی کنید با همسرتان در فضایی دوستانه به طور واضح صحبت کنید، حتما بر یک موضوع تمرکز کنید، سعی کنید مواردی که باعث رنجشتان می‌شود را با او در میان بگذارید و همواره سعی کنید از برچسب زدن به همسرتان خودداری کنید.

او خاطرنشان کرد: حتما قبل از ازدواج شناخت کافی از یکدیگر داشته باشید و مشاوره‌های پیش از ازدواج را جدی بگیرید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.