کاهش میانگین خروج پول حقیقی از بازار سهام

 در حالی که در سه روز ابتدایی هفته، شاخص کل روندی نزولی داشت، به واسطه رشد در دو روز کاری پایانی هفته توانست بالاتر از رقم انتهای هفته قبل بایستد. در پایان هفته اخیر شاخص کل ۶۵۵ واحد بالا‌‌تر از هفته قبل ایستاد و شاخص کل هم وزن با افت ۲ هزار و ۸۲۵ واحدی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل، در محدوده ۴۲۷ هزار و ۲۵۲ واحدی قرار گرفت.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز هفته ۵ هزار و ۷۲ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۶۵۵ واحد بالا‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۰.۰۵ درصد شود. در هفته اخیر روند تغییرات شاخص کل تنها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه صعودی بود که به ترتیب ۱۵ هزار و ۵ هزار واحد رشد کرد.

روند شاخص کل هم‌وزن

شاخص کل هم‌وزن به استثنای روز سه‌شنبه در باقی روزهای هفته اخیر نزولی بود، شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۲ هزار و ۸۲۵ واحد پائین‌تر ایستاد و به رقم ۴۲۷ هزار و ۲۵۲ واحد رسید و بازدهی منفی ۰.۶۶ درصدی را ثبت کرد.

 

کاهش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز ‌شنبه بود که ارزشی معادل ۳ هزار و ۴۶۱ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز دوشنبه محقق شد که به رقم ۱۸ هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان بالغ شد. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۸ هزار و ۴۶۰ تومان بود که نسبت به رقم ۱۶ هزار و ۱۰۵ میلیاردی هفته پیشین، افت ۴۷ درصدی داشته است.

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «رفت و برگشت شاخص بورس در یک هفته» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.