حمله یمن به پایگاه ملک خالد عربستان

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد یکشنبه اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بار دیگر پایگاه هوایی ملک خالد در جنوب غرب عربستان را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش  شبکه تلویزیونی "المسیره"، ژنرال یحیی سریع افزود: به یاری خداوند در عملیات هجومی به پایگاه هوایی ملک خالد، اهداف به صورت دقیق مورد اصابت قرار گرفت.

وی افزود: حملات ما پاسخی قانونی و مشروع به خاطر تشدید حملات عربستان و تنگ شدن حلقه محاصره یمن است.

این حملات پس از آن صورت می‌گیرد که منابع یمنی اعلام کردند که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان مناطق مختلف یمن را هدف حملات هوایی قرار دادند.

این پایگاه هوایی واقع در شهر "خمیس مشیط" عربستان ۲ اردیبهشت ماه نیز با پهپاد قاطف ۲ کا هدف قرار گرفته بود.

"ماجد القصبی" وزیر اطلاع‌رسانی عربستان نیز اعتراف کرده بود، کشورش از آغاز حمله این کشور به یمن تاکنون هدف ۳۵۹ موشک بالستیک قرار گرفته است.

وی همچنین ادعا کرد: ۵۸۹ پهپاد نیز تاکنون عربستان را هدف قرار داده است.

این حملات گسترده ارتش یمن و کمیته‌های مردمی چند مدت پس از سخنان سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله صورت می‌گیرد که در آن بر ادامه حملات یمن به عمق خاک عربستان تأکید شده بود.

الحوثی گفته بود که یمنی‌ها منتظر کسب اجازه برای حمله کسانی نمی مانند که آنها را هدف قرار داده و هزاران تن از آنها را کشته‌اند.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن نیز پیشتر در واکنش به طرح ادعایی وزیر امورخارجه عربستان گفته بود: تا تحقق صلح، حمله به عمق خاک عربستان را ادامه می‌دهیم.

چندی پیش نیز نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف حمله قرار داده بودند.

این حملات همزمان با هفتمین سالگرد حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن صورت می‌گیرد. دولت ریاض به همراه امارات و با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی ششم فروردین ماه ۹۴ حملات همه جانبه‌ای به یمن برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جنبش انصارالله انجام داد که تاکنون هیچ دستاوردی جز تحمیل هزینه‌های سرسام آور جنگ و تلفات نیروها به دنبال نداشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.