به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره یمن، این موشک ها از نوع "زلزال ۱" بوده که تجمع نیروهای ائتلاف سعودی را هدف قرار داده است.

این حملات در نزدیکی گذرگاه مرزی "عَلب" در مرز عربستان و یمن انجام شده است.

مراکز نظامی و حساس در جنوب عربستان شامل "جیزان"، "نجران" و "عسیر" در هفته های اخیر هدف گسترده حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفته است؛ به طوری که موشک‌های پاتریوت قادر به رهگیری و انهدام آنها نبودند.

همچنین در ماه جولای (تیر)، ۲۳ عملیات توسط یگان پهپادی یمن انجام شد که ۱۸ مورد آن با موشک «قاصف ۲k» به فرودگاه‌ها و مراکز نظامی عربستان بود.

امارات متحده عربی یکی از متحدان و اعضای اصلی ائتلاف عربی علیه یمن به سرکردگی عربستان بوده  اما شواهد و تحرکات نیروهای این کشور، نشان می دهد که به تدریج درصدد خروج از این ائتلاف است.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای جنگ علیه مردم یمن در سال۱۳۹۴ تشکیل شد و با حمایت نظامی، مالی و لجستیکی از گروههای داخلی و حملات گسترده توپخانه ای و عملیات هوایی، این کشور را به ویرانه‌ای تبدیل کرده و علاوه بر خسارت به زیرساخت های یمن، هزاران غیرنظامی را در این کشور به خاک و خون کشیده است؛ هرچند تاکنون نتوانسته به اهداف خود برسد و زمزمه هایی برای خروج از این جنگ خانمان سوز به گوش می رسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.