پیام خشمگینانه پادشاهی اردن به بن سلمان

به گفته وی اردن این پیام را از طریق واسطه‌ها به بن سلمان داده و به دخالت‌های وی در روند محاکمه عاملان کودتای اخیر واکنش نشان داده است. در این پیام همچنین درخواست ولی‌عهد سعودی برای آزادی «باسم عوض الله» که مدتی مشاور وی بود با قاطعیت رد شده است.

در همین راستا دادستانی کل اردن روز گذشته در بیانیه‌ای از آزادی ۱۶ تن از بازداشت شدگان کودتای اخیر به درخواست «عبدالله دوم» پادشاه این کشور خبر داد اما اعلام کرد که «باسم عوض الله» و «الشریف حسن بن زید» به دلیل نقش محوریشان در کودتای ناکام، همچنان در زندان خواهند ماند.

«باسم عوض الله» همچنین تابعیت سعودی نیز دارد و از افراد نزدیک به «محمد بن سلمان» به شمار می‌رود و پیش از رئیس دیوان پادشاهی اردن بود. «الشریف حسن بن زید» نیز روزگاری نماینده پادشاه اردن در عربستان بود.

دولت اردن در چهارم ماه جاری میلادی (آوریل) «الامیر حمزه» ولی‌عهد سابق این کشور و چند تن از مقامات سابق را به تلاش برای برهم زدن ثبات و امنیت کشور متهم کرد و آن‌ها را به همراه ۲۰ تن دیگر به زندان انداخت.  «الامیر حمزه» چند روز بعد در ویدئویی عذرخواهی و وفاداری کامل خود را به پادشاهی اعلام کرد و آزاد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.